Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hetgaslarm (igen)  (läst 1327 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad svenne

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: sverige
  • Antal inlägg: 279
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Hetgaslarm (igen)
« skrivet: 11 november 2009, 07:47:49 »
Hej,
min Eco-Air har trots byte av fläkt fortsatt larma för vad som kan tyckas slumpmässigt för hetgaslarm. Pratade med en kylkille men han hade inte tid på 14 dagar..... fiR:.
Jag har iaf tror jag lyckats höra/komma på att det händer i sambvand med avfrostningen, när växelventilen ska slå tillbaka så dör pumpen.
Mina frågor till er alla experter är:

Har ni råkat ut för detta?
Kan man få ersättning då min elräkning blir betydligt högre när pumpen står still?

MVH Sven
CTC ECO-El installerad i Maj 2004 samt Eco-Air 408 installerad dec 2013 med fast kondensering
Värmer 140 kvm i ett plan, 2-glasfönster, enrörssytem, panelradiatorer, ingen tilläggsisolering

Utloggad svenne

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: sverige
  • Antal inlägg: 279
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Hetgaslarm (igen)
« Svar #1 skrivet: 25 november 2009, 07:40:34 »
Hej, nu är problemet löst. En kyltekniker mätte upp pumpen vilken visade sig vare felfri map ventiler, kylmedel etc. Tydligen hade jag ngn form av glapp/krypströmmar i hetgasgivaren som gjorde att pumpen kunde gÃ¥ 3-4 dagar utan problem och ibland endast 3-4 minuter. Med ny hetgasgivare pÃ¥ plats sÃ¥ spar jag pengar  :Digen
CTC ECO-El installerad i Maj 2004 samt Eco-Air 408 installerad dec 2013 med fast kondensering
Värmer 140 kvm i ett plan, 2-glasfönster, enrörssytem, panelradiatorer, ingen tilläggsisolering

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!