Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: när kommer uppföljaren till 1245??  (läst 1137 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thestrut

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 484
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
när kommer uppföljaren till 1245??
« skrivet: 14 december 2012, 14:17:37 »
Hej!

ska till 99% säkerhet köpa en 1245-10 innan nästa vinter, jag funderar lite pÃ¥ beställa den redan nu sÃ¥ man har god tid pÃ¥ sig att installera den, man behöver ju lära sig löda och rörmocka under resans gÃ¥ng  tummenupp

men jag funderar lite om det är dumt dÃ¥ det kanske kommer nyare bättre modeller innan dess?  vad tror ni?
om jag förstår det rätt kom denna pump -09, hur ofta kommer det nya?

//T
Nibe 1245-12 mot 500 liters acktank med förvärmningsslingor för varmvatten.
Ca 2x280 meters jordkollektor i sandjord.
Golvvärme 4 slingor 100 m2 bottenplan +1 slinga 20 m2 övervåning ( kommer bli radiatorer resten ö.v)
braskamin installerad februari 2017

Utloggad wendtan

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 143
  • Karma +0/-0
  • Kroniskt morgontrött programmerare.
SV: när kommer uppföljaren till 1245??
« Svar #1 skrivet: 14 december 2012, 15:54:22 »
Det finns med största sannolikhet inte något svar på din fråga, jag var väldigt intresserad av en F1250 när vi byggde 2010-2011 och pratade flera gånger med Nibe om när de skulle lyfta användarinterfacet på den till de som finns på 1245. Svaret jag fick var att Nibe ALDRIG släpper ut information om kommande produkter innan de själva bestämmer sig för att göra så.

Om man tittar tillbaka på utveckling av produktsläpp så kommer det med största sannolikhet inte en ersättare de närmaste 10 åren. Detta är dock ren spekulation från min sida.
Nibe F1245 -8, 100L UKV, NIBE FLM, RMU40. Inkopplingstyp: Cirkulering över UKV med extern cirkpump. Framledning BT25. 1200 meter golvvärmeslinga med Uponor DEM. Stenhus boyta 238 kvadrat, sammanbyggt garage 75 kvadrat. 2x300 Meter jordvärmeslinga.22 grader innertemp. Ca 6200 kWh årsförbrukning.(Värme+varmvatten)

Utloggad Sanntos

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 950
  • Karma +0/-0
SV: när kommer uppföljaren till 1245??
« Svar #2 skrivet: 14 december 2012, 16:04:01 »
Svaret pÃ¥ din frÃ¥ga är nog att även om det mot förmodan skulle komma en ny modell, sÃ¥ skulle det troligen ändÃ¥ inte vara nÃ¥gon större skillnad mot 1245, rent prestationsmässigt. Kanske skulle den se annorlunda ut, kanske skulle styrningen vara ännu lite smidigare, men  det skulle göras mycket dyr reklam om den, och den skulle ocksÃ¥ vara dyrare. Enda nackdelen jag kan se att göra som du tänker är väl att garantitiden löper, trots att du inte använder den.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!