Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT480 trevägsventil med 3 tamp  (läst 1645 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sebastianand

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
IVT480 trevägsventil med 3 tamp
« skrivet: 04 september 2014, 10:20:52 »
Hej,

Mitt huvud till min trevägsventil har börjat strejka. Enbart motorn har jag bytt för några år sen. Inköpt på ebay för ca 80 kr styck. Men nu börjar plasten i huvudet att spricka sönder och allt börjar kärva. Förra året upptäckte jag att stoppet till fjädern hade sprucket sönder. Var bara att plocka fram dremeln och snabbepoxy så var det fixat. Blev bättre än nytt. Dock behövs det ett helt nytt huvud nu. Plasten är av så dålig kvalite att man knappt vågar nysa när man närmar sig trevägsventilen för att åtgärda något nytt fel. IVT servicegubben ville ha 2000kr för en ny.

När jag letar pÃ¥ nätet efter ett nytt huvud hittar jag bara ventiler som har 3 ledare eller fler (http://www.myson.co.uk/motorised_valves.asp) min myson ventilmotor har bara tvÃ¥ ledare, fas och en  nolla. SlÃ¥r fasen av sÃ¥ är det en fjäder som drar tillbaka ventilen till att värma huset och inte varmvatten. GÃ¥r det att koppla en en mpe322 eller dylikt med flera ledare till en ivt480 ?

Mvh Sebastian

Utloggad sebastianand

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
SV: IVT480 trevägsventil med 3 tamp
« Svar #1 skrivet: 09 september 2014, 10:13:56 »
Nu har jag fått tag i en ny shuntmotor. 557 kr inkl frakt från en butik i england. 1500 kr mindre än ivt gubben skulle ha för samma sak...

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!