Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Behöver hjälp att hitta en luft/vatten fort.  (läst 7406 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad molsson

  • Definitionen av en forumstalker, som nu
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 93
  • Karma +0/-0
SV: Behöver hjälp att hitta en luft/vatten fort.
« Svar #15 skrivet: 18 november 2013, 14:18:49 »
Mjo, har insett det också. Tar in offerter från en till Thermia-åf, CTC, Mecaterm, Daikin, Mitsubishi... Precis det som jag ville slippa :)
Med det känns som om den första leverantören vill försöka tjäna storkovan på mitt misslyckade BV-försök...
20-tals brädkåk i Stockholmsområdet. 2 våningar, 140 m2+delvis värmd källare (40m2) Daikin Altherma 11.3 - 300 liter VVB.

Utloggad oxford

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 85
  • Karma +0/-0
  • Nybliven Ecodan-ägare, trimmar in systemet.. :)
SV: Behöver hjälp att hitta en luft/vatten fort.
« Svar #16 skrivet: 25 november 2013, 14:40:43 »
Hur går det med att hitta en lämplig lvvp? Får du några intressanta offerter?

Om du vill fÃ¥r du gärna publicera lite priser, alltid intressant att läsa...  :)

/O
Tegelhus i lättbetong, Uppland, byggt -61. Värmdes förut av en CTC 265B med elpatron. Det uppskattade energibehovet för oss 27 MWh. Huset värms av Mitsubishi Electrics Ecodan generation 3 split, installerad nov 2013.
Utedel: PUHZ-SW75 VHA (2,8-10,2 kW)
Innedel: EHST-20C-YM9B
Varmvatten förvärms i innedelen för att sedan spetsas i en MetroTherm Modul 200.

Utloggad molsson

  • Definitionen av en forumstalker, som nu
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 93
  • Karma +0/-0
SV: Behöver hjälp att hitta en luft/vatten fort.
« Svar #17 skrivet: 25 november 2013, 15:58:53 »
Har fått in några offerter, men saknar 3. kommer att slänga upp en liten tabell så ni får se vad det handlar om :)
Måste dock säga att Daikin lockar mest rent teknikmässigt, med en 3-fas invertermaskin i mitt effektområde :)
20-tals brädkåk i Stockholmsområdet. 2 våningar, 140 m2+delvis värmd källare (40m2) Daikin Altherma 11.3 - 300 liter VVB.

Utloggad oxford

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 85
  • Karma +0/-0
  • Nybliven Ecodan-ägare, trimmar in systemet.. :)
SV: Behöver hjälp att hitta en luft/vatten fort.
« Svar #18 skrivet: 25 november 2013, 16:43:54 »
Jo, inverter är ju alltid trevligt. Jag hade Daikin som ett alternativ också, fast offerten blev lite dyr tyckte jag. I mitt fall var det en "energikonsult" som offererade, och jag gissar att han lade på en marginal ovanpå kostnaden för installation och pump...
Tegelhus i lättbetong, Uppland, byggt -61. Värmdes förut av en CTC 265B med elpatron. Det uppskattade energibehovet för oss 27 MWh. Huset värms av Mitsubishi Electrics Ecodan generation 3 split, installerad nov 2013.
Utedel: PUHZ-SW75 VHA (2,8-10,2 kW)
Innedel: EHST-20C-YM9B
Varmvatten förvärms i innedelen för att sedan spetsas i en MetroTherm Modul 200.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!