Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: norrbotten  (läst 2137 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad snippe

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Norrbotten
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
norrbotten
« skrivet: 14 mars 2011, 08:35:38 »
Hej forum

Jag har funderingar på att konvertera om hela huset (byggt 1940+tillägsisolerat 2001+nya 3glas fönster 2007) till vattenburet och ev luft/vatten pump. Har för liten tomt att lägga ut markvärmeslang och att det är enligt grannarna dåligt att borra här jag bor, varför vet jag inte. Måste kolla upp det först.

Har läst lite på forumet ang luft/vatten och fastnat för just Mitsubishi pumpen Ecodan (Zubadan). Huset vi bor i är 1,5 plan med källare. 140 m2 i 2 plan + källare ca 40 m2 + garage 25 m2. Ligger idag på en förbrukning på ca 26000kWh med 2st Mitsubishi FD-25 och direktverkande i garaget och vindan.

Det flesta som är på detta forum är vad jag anar och läst bor söder om Sthlm. Hur fungerar luft/vatten pumpar i norrbotten?

Villa -36, 1½ plan 70+70m², källare 45m², garage 25m². Pelletskamin, 1st Mitsubishi Electric FD25.

Utloggad snippe

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Norrbotten
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: norrbotten
« Svar #1 skrivet: 16 mars 2011, 06:11:58 »
Hallåå. Någon måste äga en zubadan eller en liknande pump i norrbotten som kan förklara lite hur eran pump fungerar.
Villa -36, 1½ plan 70+70m², källare 45m², garage 25m². Pelletskamin, 1st Mitsubishi Electric FD25.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!