Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FOLKSAM höjjer Ã¥ldersavdraget pÃ¥ värmepumpar.  (läst 6670 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad litenmentuff

  • tekniker
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: stockholm
  • Antal inlägg: 74
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
Satt och läste nya vilkoren för våran hemförsäkring och där hade dom gjort om så att åldersavdraget på värmepump nu är 15% istället för 10% dom har väl märkt att det är tråkigt att betala för dessa pumpar som pajjar som aldrig förr :)


själv behöver jag inte bry mig men kan ju vara snäll och upplysa om detta för andra med pumpar som inte har 10års garanti :P
Villa, Stockholm 72+72 boyta 1plan med källare. byggår 1955 inte extra isolerat. 2 vuxna + 2 småbarn.
förbrukning 2009 april - 2010 april = 17500kwh vp = ivt elpanna 2003.
nytt för sommarn 2010- kamin installerad på övervåning och l/l pump ivt 12-khr-n installerad i källare.
nytt för 2011 - l/l pump Zibro sc1326 monterad i hallen på boendeplan.
rullande beräknad Ã¥rsförbrukning  = 10800kwh

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: FOLKSAM höjjer åldersavdraget på värmepumpar.
« Svar #1 skrivet: 14 mars 2011, 20:10:29 »
Satt och läste nya vilkoren för våran hemförsäkring och där hade dom gjort om så att åldersavdraget på värmepump nu är 15% istället för 10% dom har väl märkt att det är tråkigt att betala för dessa pumpar som pajjar som aldrig förr :)


själv behöver jag inte bry mig men kan ju vara snäll och upplysa om detta för andra med pumpar som inte har 10års garanti :P

Har du 10 års garanti ?
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad litenmentuff

  • tekniker
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: stockholm
  • Antal inlägg: 74
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
Satt och läste nya vilkoren för våran hemförsäkring och där hade dom gjort om så att åldersavdraget på värmepump nu är 15% istället för 10% dom har väl märkt att det är tråkigt att betala för dessa pumpar som pajjar som aldrig förr :)


själv behöver jag inte bry mig men kan ju vara snäll och upplysa om detta för andra med pumpar som inte har 10års garanti :P

Har du 10 års garanti ?

jo eller 10års försäkring bjöd ivt på när man köpte pumpen under deras kampanj vilket innebär samma som garanti på pumpen i 10år. (dom betalar självrisk och åldersavdrag dom första 10åren)
sen min fulpump har ingen garanti men där är nog självrisken dyrare än pumpen så spelar inte så stor roll :P
Villa, Stockholm 72+72 boyta 1plan med källare. byggår 1955 inte extra isolerat. 2 vuxna + 2 småbarn.
förbrukning 2009 april - 2010 april = 17500kwh vp = ivt elpanna 2003.
nytt för sommarn 2010- kamin installerad på övervåning och l/l pump ivt 12-khr-n installerad i källare.
nytt för 2011 - l/l pump Zibro sc1326 monterad i hallen på boendeplan.
rullande beräknad Ã¥rsförbrukning  = 10800kwh

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: FOLKSAM höjjer åldersavdraget på värmepumpar.
« Svar #3 skrivet: 14 mars 2011, 20:29:09 »
Satt och läste nya vilkoren för våran hemförsäkring och där hade dom gjort om så att åldersavdraget på värmepump nu är 15% istället för 10% dom har väl märkt att det är tråkigt att betala för dessa pumpar som pajjar som aldrig förr :)


själv behöver jag inte bry mig men kan ju vara snäll och upplysa om detta för andra med pumpar som inte har 10års garanti :P

Har du 10 års garanti ?

jo eller 10års försäkring bjöd ivt på när man köpte pumpen under deras kampanj vilket innebär samma som garanti på pumpen i 10år. (dom betalar självrisk och åldersavdrag dom första 10åren)
sen min fulpump har ingen garanti men där är nog självrisken dyrare än pumpen så spelar inte så stor roll :P

Vart lite fundersam har liknande försäkring jag med hoppas den gäller när (om) den behovs.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!