Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Gradminuter vad är det?  (läst 20383 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Gradminuter vad är det?
« skrivet: 02 januari 2011, 23:44:29 »
Läser mycket här och en del fattar inte.
Vad menas med gradminuter?

Har ni en bra länk som kan förklara vad menas med att pumpen si o sæ vid -420 gradminuter.

Ska den värma som fan elle vad?

Är det verkligen så att de flesta inte vet?
« Senast ändrad: 03 januari 2011, 10:49:31 av kamilenski »
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad Andy_hstad

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 159
  • Karma +0/-1
Nibe fighter 410P flvp och en Sanyo 123 llvp.Hus från 67 i lätt betong
Föregånde ägare 23500 kw
Ã…r 1:17535 kw  21 grader inne
Ã…r 2:14400 kw 21 grader inne
Ã…r 3:12500kw  22 Grader inne

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
SV: Gradminuter vad är det?
« Svar #2 skrivet: 04 januari 2011, 20:15:30 »
Tackar.

Synd att det står så lite...
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19104
  • Karma +15/-13
SV: Gradminuter vad är det?
« Svar #3 skrivet: 04 januari 2011, 21:15:47 »
Tackar.

Synd att det står så lite...

Om start av kompressor är angivit till -100 gradmin  sÃ¥ startar kompressorn vid -100 och gÃ¥r till gradmin 0.