Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ev ljud- och vibrationsproblem med EcoHeat pÃ¥ träbjälklag  (läst 6424 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sanntos

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 950
  • Karma +0/-0
Är det verkligen ingen annan än Fabbes som har en egen erfarenhet av vibrationer från Ecoheat i allmänhet och vid uppställning på träbjälklag i synnerhet?

Jag har svarat tidigare, och jag tycker nog jag kan en del om träbjälklag och  även lite om värmepumpar. Vad gäller ecoheat sÃ¥ tror jag inte det är nÃ¥gon större skillnad mellan olika märken, i vilket fall är nog den skillnaden liten i jämförelse med tex träbjälklagets inverkan. Man kan inte pÃ¥ förhand säga hur en viss värmepump kommer att pÃ¥verka ett visst bjälklag. Dessutom, flyttar man sedan värmepumpen en halvmeter sÃ¥ kan man fÃ¥ ett helt annat resultat. Och skulle man fÃ¥ en stÃ¥ende vÃ¥g sÃ¥ kan den höras pÃ¥ vissa ställen men inte pÃ¥ andra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!