Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: EviHeat?  (läst 3306 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

pemo

  • Gäst
pemo
EviHeat?
« skrivet: 09 juni 2004, 21:13:41 »
Har någon erfarenhet av fabrikatet Evi Heat - positiva och negativa?

Utloggad Svejsan

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 31
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Re:EviHeat?
« Svar #1 skrivet: 10 juni 2004, 10:43:33 »
Eviheat verkar vara samma värmepump som STT:s Enerflex (www.stt.nu) :o . Vid telefonsamtal med Eviheat, jag undrade vad en Inertia -kompressor var för nÃ¥got ???, sÃ¥ har dom pÃ¥pekat att deras företag stÃ¥r pÃ¥ flera ben, de är inte enbart beroende av enbart värmepumparna, deras pumpar är uppbyggda av väldimensionerade standard komponenter (lÃ¥ter som typiskt säljsnack).  Men de har ju inte vart med sÃ¥ länge sÃ¥ man kan ju inte säga nÃ¥got om kvaliten. Jag blev inbjuden till fabriken i Kungsängen (bor 2 mil därifrÃ¥n), men tackade nej. Tyckte att det kändes osäkert med en sÃ¥ pass ny aktör (feg eller förnuftig?) sÃ¥ det blir Thermia...
Inertiakompressor =sorts scrollkompressor

/Hans
Thermia Diplomat 8, 165 m aktivt, Thermia Online, Uppvärmd yta 115+115m2 m. enrörssystem med 6 slingor och 14 radiatorer. Boende i mälardalen...

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 221
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!