Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nibe 1215 felfri 12Ã¥r läcker KB.  (läst 981 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ingo

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Svedala
  • Antal inlägg: 252
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Nibe 1215 felfri 12år läcker KB.
« skrivet: 12 maj 2016, 20:56:40 »
Hej!
Efter 12 Ã¥r utan nÃ¥gra problem sÃ¥ märkte jag idag att jag inte fick nÃ¥got varmvatten. När jag gick ner i källaren sÃ¥ var där lite vatten pÃ¥ golvet vid pumpen. Det lÃ¥ter som om det är lite luft i systemet och när jag tittade pÃ¥ KB avluftaren sÃ¥ var den tom. Jag stängde av pumpen och dÃ¥ bubblade KB vattnet upp i  avluftaren.
Jag stängde kranen till avluftaren och fyllde på vatten och nu får jag varmvatten men det verkar finnas en läcka.
Är det någon här som har haft samma problem? Var är det troligast att det läcker?
/Ingemar

Skåne, Nibe 1215 -7, separat elm., ytjord 400m, Hus 1 1/2 plan -39, 135m²+90m² käll.iso.100mm, 8-rad., i vänt på utbygg., 3-glas.
8764kW första året.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Nibe 1215 felfri 12år läcker KB.
« Svar #1 skrivet: 12 maj 2016, 20:59:32 »
Öppna upp skåpet luktar det sprit så har du hittat läckan. Det är inte helt ovanligt med spräckta muttrar på kb ledningen oftast på utgående har för mig att Nibe har nått kitt för lagning.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 622
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!