Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Sälja begagnad IVT Greenline C9?  (läst 1107 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Trixter

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 33
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Sälja begagnad IVT Greenline C9?
« skrivet: 09 december 2015, 21:18:31 »
Hej!

För ett och ett halvt år sedan flyttade vi in i ett hus med en riktigt gammal bergsvärmepanna. Förre ägaren gillade dock att fara omkring på auktioner och hade då köpt på sig en IVT Greenline C9:a. Pumpen ska enligt honom endast ha gått i lite mer än ett år. Hans tanke var att sätta in den när den gamla pannan gav upp.

Nu gick kompressorn på den gamla pannan. Då jag inte alls är speciellt kompetent på varken värmepannor eller installation av dessa så vågade jag inte köra med C9:an utan köpte en ny värmepump. Frågan är om det finns någon marknad för en lindrigt begagnad C9:a och vad den i så fall kan vara värd?

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29338
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Sälja begagnad IVT Greenline C9?
« Svar #1 skrivet: 09 december 2015, 22:28:32 »
Det ligger ett gäng bergvärmepumar pÃ¥ Blocket, men du kan nog fÃ¥ ca 10 KSEK för den.  dontknow
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad allroadrolle

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 132
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Sälja begagnad IVT Greenline C9?
« Svar #2 skrivet: 02 januari 2016, 16:23:50 »
Hej
Vet du vilken modell detta är? D, E ? Jag undrar om den är 1800 hög eller 1500mm hög.
Med vänlig hälsning,
Rolle

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!