Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: beträffande trÃ¥den "norchalans"  (läst 1560 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
beträffande tråden "norchalans"
« skrivet: 02 september 2010, 16:52:04 »
Jag ser ett problem, skribenten känner sig illa behandlad, med all rätt, om uppgifterna stämmer, och vill varna/smutskasta ett företag.
Att angripa företag eller enskilda som inte har en chans att försvara sig gör man bara inte, inte någonstans.
Företagets namn blev censuerat kan tyckas rätt, tyvärr framgår det att det handlar om import, vilket sår frön till vilda spekulationer.
Bäst handla en svensk maskin, eller?
Frågan är om det inte vore bäst att publicera hela inlägget efter kontakt med berörd firma för kommentar. Tror inte smutskastning förekommit om man gjort så. Samtidigt finns ju både ARN och PLUS så nästa fråga är, skall man istället helt förbjuda liknande inlägg?
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad cougar

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 2917
  • Karma +17/-1
  • Kön: Man
  • koppar är fint
SV: beträffande tråden "norchalans"
« Svar #1 skrivet: 02 september 2010, 19:34:57 »
Jag kan ju förstå att skribenten känner sig maktlös, men om sådana här trådar tillåts så kommer snart hela forumet att bli en klagomur och mista hela sin poäng.

Har svårt att acceptera maktutövandet från forumägaren och väljer därför att logga ut. Nås fortsättningsvis endast via mail.
Over and out!

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
SV: beträffande tråden "norchalans"
« Svar #2 skrivet: 02 september 2010, 20:46:57 »
Jag kan ju förstå att skribenten känner sig maktlös, men om sådana här trådar tillåts så kommer snart hela forumet att bli en klagomur och mista hela sin poäng.


Hmmm, tror du det finns så många missnöjda kunder?
Jag tycker att förfarandet med tråden i fallet var korrekt, synd bara att det där med import kom med... Men bara en tanke, kunde det kanske blivit både roligt, intressant och möjligen också lärorikt att tutta ihop en sur entreprenör med en missnöjd kund. Självfallet skulle ingendera få hålla sig annonym. Dock är verkligheten ändå sådan att det skulle gå åt många mannatimmar att styra det hela, så ide´n faller ju redan i tanken.
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: beträffande tråden "norchalans"
« Svar #3 skrivet: 02 september 2010, 22:00:53 »
Jag har lämnat kommentarer i nämna ämnestråd, och detta efter samtal med det berörda företaget.
Som vanligt i dessa och liknande fall får jag en helt annan bild av problemet, och hur kunden bemötts, men framförallt vilka rättigheter en kund har i fall som detta.
Och vilket ansvar en agentur har.
Jag kommer att tillåta fortsatt debatt i ursprungstråden, men utan nämnande av namn.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad cougar

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 2917
  • Karma +17/-1
  • Kön: Man
  • koppar är fint
SV: beträffande tråden "norchalans"
« Svar #4 skrivet: 02 september 2010, 22:12:39 »
Njae.. jag tror inte inte det finns överdrivet mÃ¥nga missnöjda kunder, jag tänkte närmast pÃ¥ dom intensiva debatter som brukar uppstÃ¥ vid tidigare  liknande trÃ¥dar.,
Har svårt att acceptera maktutövandet från forumägaren och väljer därför att logga ut. Nås fortsättningsvis endast via mail.
Over and out!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!