Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Innerdelen blÃ¥ser kall luft  (läst 8581 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LaCe79

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
Innerdelen blåser kall luft
« skrivet: 17 december 2010, 12:48:35 »
Är kanske ett mer allmänt problem ä märkesdpecifikt, kopierar in min fråga från panasonic delen.
Min innedel blåser kall luft. Körde pumpen igår kväll, första dagen jag bor i huset. Hade den inställd på 28 grader. Blåste på varmt och skönt, värmde upp nedervåningen till 20 grader. Gick sedan och la mig och imorse när jag kom ner, så stod den och blåste kallt och det var 11 grader på nedervåningen. Samma sak när jag kom hem från jobbet, 9 grader inne och den blåste kallt trots att det kom varmluft efter att jag startat om den imorse och den blåste varmt när jag gick?

Hur ska jag felsöka pch vad kan vara fel? NÃ¥gon som varit med om samma? Fjärrkontrollen  stÃ¥r pÃ¥ heat och 28 grader. Modellen är en E9DKE. Finns nÃ¥gra kända fel?

Utloggad Knackarn

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 153
  • Karma +0/-0
SV: Innerdelen blåser kall luft
« Svar #1 skrivet: 22 december 2010, 09:48:56 »
Gör en felkodsavläsning. Håll inne "Check" som du troligen har på fjärrkontrollen. Håll den intryckt ca 5sek. Därefter stegar du dig igenom alla möjliga felkoder med hjälp av piltangenterna för timern. 1pip=ok, 2 pip=felkod är satt på denna koden.

När är filter och lamellpaketet rengjort på inomhusdelen ?
När är baksidan på utedelens lamellpaket rengjort?
Hur kallt var det ute dagen för detta inlägget ?
Hur gammal är pumpen ?

Utloggad Timmerhus

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Innerdelen blåser kall luft
« Svar #2 skrivet: 18 januari 2011, 16:49:38 »
Hej
DKE har vad jag vet många kända fel.
Vår hade samma symptom som din. Den tog kylkillen och obducerade. Skrynkliga kondensrör (eller vad det heter).
Till skroten. Den blev endast fyra år.
Fast din kan ha ett annat fel.
Timmerhus
Timmerhus 285 m2,                              2 plan     tilläggsisolerat i Västmanland.Konverterat till vattenburet
 Golv -värme och radiatorer i neder- vÃ¥ningen.
 Ã–ver- vÃ¥ningen radiatorer .Borrat 200 m. Ctc ecopart 10,5. Mantlad kamin 30kw, acktank 750l med beredare och el.vvb i serie.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!