Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: DÃ¥ligt minne  (läst 1697 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Huddinge

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 360
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
DÃ¥ligt minne
« skrivet: 21 april 2007, 22:42:22 »
Upptäckte i kväll, att börvärdet för gradminuter hade återställts till defaultvärdet :o. Kollade eftersom det varit ovanligt många starter de senaste dygnen. Skulle gissa på att det hände när jag bröt strömmen till pumpen för att montera åskskydd häromdagen. I så fall är ju frågan hur långa strömavbrott den klarar utan att man ska behöva programmera om den. Senaste vintern var det flera korta avbrott och ett par på 6 till 10 timmar. Det blir ett evigt rännande >:(.
Nibe 1215-7 drifttagen 2007-02-14. 165 m aktivt hål. Litet 50-talshus 2x75 kvm sö Stockholm. Tidigare ca 28 000 kWh inkl allt även uh-värme till 40kvm fristående garage.
I medeltal under 10 år:
Värmepump: 4600 kWh/år
HH-el: 4000 kWh/Ã¥r
Garage: 900 kWh/Ã¥r
Antal starter: 11,5/dygn

Utloggad Huddinge

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 360
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: DÃ¥ligt minne
« Svar #1 skrivet: 23 april 2007, 18:58:30 »
Talade med Nibesupporten och där sa man att pumpen inte ska tappa minnet vid strömavbrott. Testade själv med att bryta strömmen tvÃ¥ gÃ¥nger i tvÃ¥ timmar och börvärdet pÃ¥ gradminuterna var kvar. DÃ¥ upptäckte jag att driftläget ändrats till att inte tillÃ¥ta elpatron  :o. Mysko. NÃ¥gon som drabbats av liknande fel?
Nibe 1215-7 drifttagen 2007-02-14. 165 m aktivt hål. Litet 50-talshus 2x75 kvm sö Stockholm. Tidigare ca 28 000 kWh inkl allt även uh-värme till 40kvm fristående garage.
I medeltal under 10 år:
Värmepump: 4600 kWh/år
HH-el: 4000 kWh/Ã¥r
Garage: 900 kWh/Ã¥r
Antal starter: 11,5/dygn

Utloggad Digital

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlägg: 773
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jobbar med service av värmepumpar..
SV: DÃ¥ligt minne
« Svar #2 skrivet: 23 april 2007, 21:15:34 »
Upptäckte i kväll, att börvärdet för gradminuter hade återställts till defaultvärdet :o. Kollade eftersom det varit ovanligt många starter de senaste dygnen. Skulle gissa på att det hände när jag bröt strömmen till pumpen för att montera åskskydd häromdagen. I så fall är ju frågan hur långa strömavbrott den klarar utan att man ska behöva programmera om den. Senaste vintern var det flera korta avbrott och ett par på 6 till 10 timmar. Det blir ett evigt rännande >:(.

I vilken meny är det gradminuterna ändrats??
Kärringen mot strömmen...
Har ingen värmepump då jag bor i lägenhet.... :-(

"Så länge min chef låtsas som om jag har mycket lön,
låtsas jag som om att jag har mycket arbete".

Utloggad Huddinge

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 360
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: DÃ¥ligt minne
« Svar #3 skrivet: 23 april 2007, 21:26:13 »
Det var börvärdet för gradminuterna för VP, meny 9b dvs undermenyn till 9a (ärvärdet för gradminuterna).
Nibe 1215-7 drifttagen 2007-02-14. 165 m aktivt hål. Litet 50-talshus 2x75 kvm sö Stockholm. Tidigare ca 28 000 kWh inkl allt även uh-värme till 40kvm fristående garage.
I medeltal under 10 år:
Värmepump: 4600 kWh/år
HH-el: 4000 kWh/Ã¥r
Garage: 900 kWh/Ã¥r
Antal starter: 11,5/dygn

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!