Jag står för det jag skriver, en stor andel av de som installerar värmepumpar har inte ens nödig kännedom om funktionen för att kunna utföra installationen på bästa möjliga sätt, och om samma person även skall agera reparatör av pumpen så blir det väldigt ofta på chans.
Särskilda servicekillar kanske sköter det på ett bättre sätt än den genomsnittliga installatören, det vet jag inget om, vet inte ens om Nibe har särskilda servicetekniker på alla orter, har i alla fall inte hört att det skulle finnas i Piteå t.ex.
Jag vill också påpeka att den bild jag har av installationer och åtgärder av "problem" gäller alla fabrikat och inte bara avser Nibe.
Att det sedan finns en del som är riktigt duktiga råder det säkert inga tvivel om.
Att jag hade fel i detta fall är nog också fullt möjligt, inte ens jag är ofelbar
Vore jag tekniker skulle även jag byta hela kylmodulen om invertern sitter inuti, allt annat tar alldeles för lång tid, dessutom skulle jag inte med gott mod lämna kunden med en ny maskin som hade varit nedplockad i molekyler för att man skulle mäta på invertern.
Byte av kylmodul var alltså antagligen rätt i detta fall, och det var också därför jag bifogade min skrattande smiley, tanken med den var att belysa att jag skrattade åt mitt eget misstag.
Om det uppfattades som att jag skrattade åt någon annan misstag så ber jag om ursäkt för att jag inte var tydlig nog.