Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Förslag pÃ¥ en tyst LLVP för ett kallt enplans hus Stockholm. Jag är vilse!  (läst 4985 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad woodbear

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 229
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Ok, reiste på andre siden av staden, der jeg vet om en som har samme pumpe, den var meget tyst, såvidt man hørte kompressoren..
spurte om å måle. 50-52db.. Som spec n sier.
Enormt tyst pump!

Her må jeg ringe ctc asap på mandag ! Min låter jo som en gammel fryser i forhold..

Utloggad woodbear

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 229
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Fant siste tech specs fra ctc , den har med scop på 3.92, så det er den nyeste gjetter jeg.
Der står det faktisk 58db på 1m for 408 nå.. Men på den andre overdøvet flaktstøyen kompressoren, mens påmin er det omvendt.
Klart min måler fra 58-65db.. Men har en mur og en carport i nærheten.. Kanskje det forsterker lyden..

her er link til min...akkurat ute i mørket og filmet.. . Uansett, sikkkert sÃ¥ den skal lÃ¥te, men kontrasten mellom min, og den andre jeg hørte pÃ¥ var stor... min hører jeg gÃ¥ pÃ¥ ca 8-10m avstand, den jeg sjekket ut, mÃ¥tte jeg gÃ¥ nesten helt fram til før trodde den var pÃ¥. SÃ¥ da ringte jeg pÃ¥, og spurte om jeg fikk lov til Ã¥ mÃ¥le DB  :) Og vi tok en liten vp prat.




« Senast ändrad: 24 januari 2016, 18:47:48 av woodbear »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!