Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Varnig för IVT  (läst 9166 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lubbis

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 562
  • Karma +0/-0
    • Lennarts Värmepumpssida
Re:Varnig för IVT
« Svar #15 skrivet: 06 november 2004, 20:07:48 »
Och hos IVT är det gratis  ;D

Ersätter det som inte går på hemförsäkringen så optimalt är väl att kompressorn pajar efter 9,5 år.

När jag köpte för 4 år sedan var det bara IVT som erbjöd dessa förmånliga garanti och försäkringsvillkor, 6 års totalgaranti samt 10 på kompressorn. Resten av branschen kämpade imot med näbbar och klor.
Har vårdnaden om dotterns Daikin XRH40 och Daikin Origo XRH 25 som värmer/kyler 1,5 plans hus på 170 kvm
Nu insatslägenhet med fjärrvärme men tidigare
5 kW IVT C5 med 92 m aktivt hål i Östergötland som värmer 100+40 m2 i ett plan. Tidigare oljeeldning ca 2,5 m3/år. Nu totalförbrukning på 12 500 kWh. http://www.abc.se/~m5938/

admin

  • Gäst
admin
Re:Varnig för IVT
« Svar #16 skrivet: 07 november 2004, 09:55:40 »
Nu skall vi inte tro att vi inte betalar nåt för försäkringen!

För det gör vi, försäkringsbolagen tjänar faktiskt på att vi försäkrar oss!

Värmepumptillverkarna kan ta hutlöst betalt för reservdelarna eftersom det är försäkringsbolag och inte privatpersoner som köper reservdelarna!

Installatörerna/reparatörerna kan också ta hutlöst betalt - det är ju ändå "bara" ett försäkringsbolag som betalar, och detta oavsett vad det står på fakturan!

Hemsförsäkringen har förmodligen blivit dyrare p.g.a. alla dyra VP-reparationer!

Jag har en känsla av att vi betalar för tryggheten flera gånger om.


Utloggad kek29

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Malmfälten
  • Antal inlägg: 420
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Re:Varnig för IVT
« Svar #17 skrivet: 07 november 2004, 10:45:04 »
 

     

 

Jag har en känsla av att vi betalar för tryggheten flera gånger om.


Bara att hålla med...ingenting är gratis !!
IVT greenline c7ht+ (170m borra)   Ã¥rsmedeltemp där jag bor -1,2..slÃ¥ det om ni kan :)

Utloggad lubbis

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 562
  • Karma +0/-0
    • Lennarts Värmepumpssida
Re:Varnig för IVT
« Svar #18 skrivet: 07 november 2004, 11:43:43 »
Naturligtsvis är det inget som är gratis. Allt ska på något sätt betalas men för mig som kund i förhållande till andra offerter var det gratis.
Har vårdnaden om dotterns Daikin XRH40 och Daikin Origo XRH 25 som värmer/kyler 1,5 plans hus på 170 kvm
Nu insatslägenhet med fjärrvärme men tidigare
5 kW IVT C5 med 92 m aktivt hål i Östergötland som värmer 100+40 m2 i ett plan. Tidigare oljeeldning ca 2,5 m3/år. Nu totalförbrukning på 12 500 kWh. http://www.abc.se/~m5938/

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!