Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Luft/luftvärmepump i gäststugor ?  (läst 1138 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad carra

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 31
  • Karma +0/-0
Luft/luftvärmepump i gäststugor ?
« skrivet: 22 mars 2017, 18:44:13 »
Kan det "bära sig" att ha luft/luftvärmepump i gäststugorna? Den ena är på 33m2 o den andra på 65m2? Jag har en enkel smak (som Oscar Wilde) jag nöjer mig vanligtvis med det bästa...men den här gången tvekar jag,det synes bli väl dyrt...Tittar på Panasonic VZ9 SKE....men som sagt väl så dyrt....Någon som kan tipsa mig om billigare o "lika bra" pump bor strax söder om Sundsvall...O vill ha 15 - 18 grader i husen, som är välisolerade o har bra fönster, 3 glas hermetiskt slutna resp 2 glas kopplade...o luftkonditioneringen skall aldrig användas... Helt öppen planlösning,pumparna kommer att sitta rakt i söder med innerdelen precis på motsatta sidan väggen,alltså ingen lång rördragning....

Alltså två frågor: Kan det bära sig? Finns det nåt motsvarande men billigare än just denna Panasonic och som är bättre anpassade,till dessa små hus?
« Senast ändrad: 22 mars 2017, 19:15:35 av carra »

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Luft/luftvärmepump i gäststugor ?
« Svar #1 skrivet: 23 mars 2017, 08:52:46 »
Du tjänar på att byta från direktel till luftvärmepump men hur mycket du tjänar och hur lång tid det tar att tjäna in en luftvärmepump varierar beroende på förbrukning och vart i landet det är.
Små stugor med låg förbrukning tar som regel ganska lång tid att tjäna igen men många använder dom som komfortkyla dom varmaste dagarna/veckorna på året då det är "billigt".

VZ är riktigt dyra och känns inte motiverade för dina ganska små välisolerade hus.
Har du en bra Panasonic leverantör i dina trakter som du tänkt handla av så kan du kika på NZ9SKE eller NZ12SKE till den lite större stuga beroende på hur kalla vintrar det brukar vara.
Speciellt NZ9SKE är en prisvärd modell men se till att du får den vanliga 5 åriga garantin.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!