Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Rumsgivare  (läst 10305 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3404
  • Karma +4/-7
SV: Rumsgivare
« Svar #15 skrivet: 16 februari 2008, 13:24:15 »
- Välj motstÃ¥nd: en lysdiod behöver ca 10 mA, dvs är det 12V sÃ¥ ta ett motsÃ¥nd pÃ¥ 1,2 k ohm. (24V  2,4 kOhm osv)
Vill man vara petnoga så blir det väl snarare runt 1 kOhm vid 12V och 2,2 kOhm vid 24V.
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad johankjellgren

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 42
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Rumsgivare
« Svar #16 skrivet: 22 november 2012, 13:17:58 »
IVT's rumsgivare består av ett NTC motstånd som temp- givare och en Lysdiod för att visa larm. Lysdioden är bara för indikering av larm och ingen givare.

För IVTs Rego 6xx styrning:

Koppla in NTC motståndet till plint "GT5", aktivera givare i service meny 5.13
Koppla lysdiod till plint "Alarm LED", byt plats på trådarna om den inte lyser vid larm.

På bilden syns givaren, NTC motstånd, som en liten prick på nedre sidan av krympslangen

/C

Jag har en Carrier med rego600. Jag vet inte hur jag ska framkalla ett larm för att testa. det skall alltså inte vara nåt motstånd på larmdioden ?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!