Skrivet av: David Rinnan
« skrivet: 31 december 2011, 09:36:36 »det låter ju helt ok
Skrivet av: David Rinnan« skrivet: 31 december 2011, 09:36:36 »det låter ju helt ok
Skrivet av: DKT« skrivet: 31 december 2011, 01:51:35 »hur många grader har du på RIKTIGA framledningen vid slutet på körningen. Alltså hur många grader över BÖR värdet?Slutet körning A1=-5 Bör 33 Systemfram 36 Fram 39 Retur 32 -7 ute ca30 min körning Integral min -29 Brine in 5 ut 2 Skrivet av: David Rinnan« skrivet: 31 december 2011, 00:19:47 »december landar på 1500.
vad nu detta har med dipp i integralen att göra! Skrivet av: David Rinnan« skrivet: 31 december 2011, 00:19:08 »gick o kolla elmätaren vid värmepumpen för säkerhetsskull.
prick 29kwh på 25timmar så man kan säga att jag har hittat ett ganska bra värde för omräkning av gångtid till förbrukning. i mitt fall 4,7kw inkl allt. mer imponerande (hög) är totalförbrukningen om 57,2kwh drar vi av värmepumpen landar vi på 28,2. Men då har jag haft en golvvärmeslinga igång på gamla toan i 16 timmar på ca 0,5kw så min egentliga hh-el har varit ganska prick 20 (normal). Men då åt hela familjen fredagsmysmiddag på ikea Skrivet av: David Rinnan« skrivet: 31 december 2011, 00:12:24 »jag tror du landar på 6 och antalet starter är ju helt ok!
Jag hade 15 starter i dag. håller på och meckar lite. Brukar ligga på 12-13. 28.5kwh i beräknad förbrukning med 0 i snitttemp. ändrat inställningar under dagen och har pendlat mellan 6 och 7 i temp över bör sista minuten av en körning. ca 20-25 minuters gångtid per start. totalt 6,1 timmar Skrivet av: DKT« skrivet: 30 december 2011, 22:56:50 »hur många grader har du på RIKTIGA framledningen vid slutet på körningen. Alltså hur många grader över BÖR värdet?Ska kolla nästa körning, jag hade fuckat med loggningen så jag kunde inte se nu. Skrivet av: David Rinnan« skrivet: 30 december 2011, 22:34:49 »hur många grader har du på RIKTIGA framledningen vid slutet på körningen. Alltså hur många grader över BÖR värdet?
trådkapning Skrivet av: DKT« skrivet: 30 december 2011, 22:25:54 »Intressant. Normalt sett kan den absolut det. Men jag ser samma sak som du, det ser ut som om den bottnat på -100. Skulle kanske kunna vara ett resultat av att du kör med Buffertank aktiverat i systemmenyn och att det annars skulle kunna bli orimligt stora minusvärden på integralen efter tex ett strömavbrott och helt avkallnad tank. Fast det resulterar ju i att tillsatsen aldrig går in om man inte ställer upp den till tex A2=-90. Tanken är ju en integral i sig och just nu kör jag med -5 som startvärde och ligger och pendlar mellan +100 och -20 med 12-13 starter/dygn. Skrivet av: Lars52« skrivet: 30 december 2011, 20:55:13 »Hej, Har en Diplomat, kan integralen gå lägre än -100. Funderar på när tillsatsen skall gå in ser ett klart stopp i nedräkningen vid -100, kör med buffertank om detgör skillnad? Skrivet av: SweP« skrivet: 30 december 2011, 20:35:28 »Tänkte inte på det.... kollade varmvattenloggen o det stämmer bra. Blev konfunderad för att jag alldrig sett integralen så långt ner.
Skrivet av: claesc« skrivet: 30 december 2011, 20:04:06 »Den gjorde varmvatten! Troligen en legionellakörning med den temperaturen.
Skrivet av: SweP« skrivet: 30 december 2011, 19:49:42 »Hej,
Kollade loggen på Vp (G2) nu ikväll, för 10h sedan dippade integralen ner till -500 innan den vände upp igen. Ingen skillnad i utetemp eller något sådant, framledningen steg till 67 o returen till 60. Efter det helt normalt igen. Skall försöka få med ett par bilder Någon med en bra ide? |
|