Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ökat tryck i tryckkärlet pÃ¥ KB-sidan  (läst 858 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad backman39

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 66
  • Karma +0/-0
Ökat tryck i tryckkärlet på KB-sidan
« skrivet: 09 november 2009, 14:34:22 »
Hej!

Eftersom vi ska ha fläktkonvektor på övervåningen kopplat till bergvärmen, har vi tryckkärl på köldbäraren också.
I början ökade trycket i tryckkärlet från 0,5 till 1 bar vid varje körning. När jag luftade systemet sjönk det till 0,5 igen. Installatören påstod att vp sög tjuvluft, och efter lite fixande och trixande löste han problemet (trodde vi då...). Han bytte även säkerhetsventil i KB-systemet till en 3 bar. När han var klar med sitt arbete hade han pumpat upp ett tryck på 1,7 bar.
Nu har VP gått ca en månad efter åtgärderna och nu är trycket i KB-systemet uppe i 2,5 bar, dock kommer det ingen luft när jag avluftar... Någon som vet vad felet kan vara? Kommer det in vätska i systemet efter som trycket ökar men det inte finns ngn luft att avlufta?
Jag kommer ta kontakt med min installatör, men det kunde vara intressant om ngn här på forumet har ngn erfarenhet av detta.

/Johan
Herrgårdsbyggnad på 400 m2 uppvärmd med IVT Greenline 12kW jordvärme. Pool på 50 m3 kopplad på jordvärmen med snittemp på 30 grader jun-aug.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 598
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!