Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Alla bolag som inte finns med pÃ¥ allabolag.se ?  (läst 5079 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad järker

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Bollebygd
  • Antal inlägg: 84
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Alla bolag som inte finns med på allabolag.se ?
« skrivet: 04 januari 2010, 09:29:25 »
Nu har vi bestämt oss för att ta in offerter på något som förhoppningsvis kan få ner elförbrukningen, och vis av tidigare erfarenhet så vill man ju kolla upp lite referenser först och t.o.m. på allabolag.se

Det som skrämmer mig är att jag hittar så många bolag som inte finns med där, ska man akta sig för de eller hoppas det går vägen, i förra huset gjordes en installation av en Ecoair och fick sedan reda på att den installatör de skickat varken hade vvs eller elbehörighet, visst var det inget jag såg direkt utan fick reda på i efterhand vid ett garantiärende.

Vi bor i Bollebygd, så om någon har en rekomendation vad gäller L/V pump, märke och installlatör i ttrakterna Göteborg-Borås-Alingsås så tas det tacksamt emot.

Jag trodde ju att alla bra bolag var tvungna att finnas med på allabolag.se men kolla t.ex. ctccenter, finns inte på allabolag.se, vad jag kunde se iaf.
Nyttoteknik hittade jag först inte, men de går under klimatteknik.

Mvh J
« Senast ändrad: 04 januari 2010, 09:36:11 av järker »
158 m2 byggår 2008 i Bollebygd, ivt490 med beräknad
 total Ã¥rsförbrukning: 28 064 kWh, nu 24060 kwh enl. vattenfall.

Utloggad svartöra

  • Efterkonstruktör
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Göteborg
  • Antal inlägg: 180
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Alla bolag som inte finns med på allabolag.se ?
« Svar #1 skrivet: 04 januari 2010, 23:14:24 »
Hantverkare är väl fenomenala pÃ¥ att driva dussinvis med firmor och att samarbeta med varandra, sÃ¥ man vet aldrig i förväg vad den fakturerande firman kommer att heta...  Man fÃ¥r frÃ¥ga dem om organisationsnummer för att vara säker.

Han som installerade min pump var förträfflig på alla sätt. Jag pm:ar dig.
120 m2 enplans trähus (Modulent) byggt -82 i sv Göteborg. Daikin Altherma L/V 6kW (200 L VVB) installerad aug 2009. Totalförbrukning 2008 cirka 20 MWh (enbart elpanna), 2009 15 MWh, 2010 13 MWh (varav 6,5 för vp+vv), 2011 11 MWh (4,8 till vp+vv)

Utloggad Abuquir

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 746
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Olje letare worldwide
SV: Alla bolag som inte finns med på allabolag.se ?
« Svar #2 skrivet: 21 april 2010, 02:25:57 »
Har inte Johansson & Gunverth i Rävlanda luft/ vatten? (Bor granne med dem)
Hittade denna idag: CTC CLWi
Hela enheten står innomhus och tar uteluften genom ett hål i väggen och blåser ut igenom ett annat.

Är själv på jakt efter en L/ V till sommarstugan och har tittat en del på Maspelösas Pluotemp, men de är oerhört dåliga på att svara på mail och skicka mer information som de lovat. Därmed mister de kanske en blivande kund, men priset verkar vara vettigt på pluotempen.
Nybyggt hus sedan 2004. 30 cm isolering i golv, 28.5 i väggarna och 50 cm i tak. Uppvärmning med Comfortzone CE50 och vattenburen Kakel ugn. Årsförbrukning ca: 18000 KWh el. Bor mellan Göteborg och Borås. Vi är 4 personer i hushållet.
Solfångare 8 KW, Solar edge växelriktare (2018-10-15)

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Alla bolag som inte finns med på allabolag.se ?
« Svar #3 skrivet: 21 april 2010, 07:49:43 »
vart ligger kåken det skall installeras i ?

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34888
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Alla bolag som inte finns med på allabolag.se ?
« Svar #4 skrivet: 21 april 2010, 08:34:45 »
Nu har vi bestämt oss för att ta in offerter på något som förhoppningsvis kan få ner elförbrukningen, och vis av tidigare erfarenhet så vill man ju kolla upp lite referenser först och t.o.m. på allabolag.se

Det som skrämmer mig är att jag hittar så många bolag som inte finns med där, ska man akta sig för de eller hoppas det går vägen, i förra huset gjordes en installation av en Ecoair och fick sedan reda på att den installatör de skickat varken hade vvs eller elbehörighet, visst var det inget jag såg direkt utan fick reda på i efterhand vid ett garantiärende.

Vi bor i Bollebygd, så om någon har en rekomendation vad gäller L/V pump, märke och installlatör i ttrakterna Göteborg-Borås-Alingsås så tas det tacksamt emot.

Jag trodde ju att alla bra bolag var tvungna att finnas med på allabolag.se men kolla t.ex. ctccenter, finns inte på allabolag.se, vad jag kunde se iaf.
Nyttoteknik hittade jag först inte, men de går under klimatteknik.

Mvh J

Du kan testa offerttjänsten som värmepumpsforum driver, www.energioffert.se
Alla företag som är aktiva där har jag personligen kontrollerat vad gäller org.nr, och F-skatt.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Abuquir

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 746
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Olje letare worldwide
SV: Alla bolag som inte finns med på allabolag.se ?
« Svar #5 skrivet: 21 april 2010, 10:33:03 »
vart ligger kåken det skall installeras i ?


Var den frågan till mig?
Isåfall ligger det i Varbergstrakten.
Nybyggt hus sedan 2004. 30 cm isolering i golv, 28.5 i väggarna och 50 cm i tak. Uppvärmning med Comfortzone CE50 och vattenburen Kakel ugn. Årsförbrukning ca: 18000 KWh el. Bor mellan Göteborg och Borås. Vi är 4 personer i hushållet.
Solfångare 8 KW, Solar edge växelriktare (2018-10-15)

Utloggad MGKea

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2376
  • Karma +0/-1
  • Konsult pÃ¥ stort IT-bolag.
SV: Alla bolag som inte finns med på allabolag.se ?
« Svar #6 skrivet: 21 april 2010, 10:37:52 »

Att man inte hittar ett företag på allabolag.se kan beror på att företaget skyltar med ett namn men har ett annat registrerat. Mycket vanligt i enkla/enskildaföretag. Om inte orgnummret finns med så skall man nog höra med skattemyndigheten.
1 1/2 plans villa på 170kvm (Dalahus) beläget vid mälaren mellan Eskilstuna och Strängnäs. Byggår 1981. Projekterar nytt värmesystem, Dalatank med massor av slingor... har också en Electrolux oxy3heatpump EXH12HX1W sept. 2008 i trapphuset.

Årsförbrukning 2007 - 22000kWh
2008 tot 14500kWh (besparing jmf 2007 7500kWh)
2009 tot 14000kWh (besparing jmf 2007 8000kWh)
Just nu skiter jag i kWh på fakturorna... :-)

Utloggad cougar

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 2917
  • Karma +17/-1
  • Kön: Man
  • koppar är fint
SV: Alla bolag som inte finns med på allabolag.se ?
« Svar #7 skrivet: 21 april 2010, 16:52:37 »
sedan kan ju företaget vara nystartat. det släpar ju ett år ungefär på allabolag.se
Boksluten/ägandeförhållanderna man ser nu är ju från -08
Har svårt att acceptera maktutövandet från forumägaren och väljer därför att logga ut. Nås fortsättningsvis endast via mail.
Over and out!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!