Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nyttan av att logga sin VP,"loggbok" för utskrift!  (läst 10831 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Reino Lager

  • Gäst
Reino Lager
Re:Nyttan av att logga sin VP,"loggbok" för utskrift!
« Svar #15 skrivet: 17 februari 2004, 16:31:35 »
Jag har tokloggat min VP, trodde att jag hade lite koll pÃ¥ verksamheten...köpte en temperaturlogger  (länk här nedan) och först nu börjar man förstÃ¥ vad som händer med innetemp, utetemp, börvärden, ärvärden osv, m.a.o verkligheten! vad händer med VP när vi tänder i kaminen, vädrar osv...? temploggen tillsammans med data frÃ¥n VP kommer att göra underverk, bÃ¥de komfort och driftstid, men det kommer att ta ett tag dÃ¥ jag bara temploggat i ett par dagar, sen är det ju lite kul ocksÃ¥!! Rekomenderar starkt en templogg!!
Lycka till!

Reino Lager

  • Gäst
Reino Lager
Re:Nyttan av att logga sin VP,"loggbok" för utskrift!
« Svar #16 skrivet: 17 februari 2004, 16:39:45 »
Jo glömde att med temperaturlogger kan man enkelt se start och stopptider på pumpen, bara anslut en av sensorerna på utgånde brine, då får man starttid, stopptid= driftstid, utgående temp osv.

Ännu mera lycka till!

Ps. länken ligger ovanför dessa inlägg!!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!