Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: nordenberedaren luft vatten defrost avfrostar hela tiden vid uppnÃ¥d temp???  (läst 5245 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

peter hson

  • Gäst
peter hson
SV: nordenberedaren luft vatten defrost avfrostar hela tiden vid uppnåd temp???
« Svar #15 skrivet: 25 september 2012, 12:28:29 »
hej i displayern sitter ett batteri typ backup batteri detta är sönder var får jag tag i ett sådant se ut som ett armbansur batteri modell något större.....om inte batteriet fungera får displayern ingen signal....men vad köper jag detta batteri??????
mvh
peter hson

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
Vad är det för storlek/benämning på batteriet? Dom brukar heta nåt i stil med CR2032, vilket betyder att det är 20mm i diameter och 3,2mm tjockt.
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

peter hson

  • Gäst
peter hson
SV: nordenberedaren luft vatten defrost avfrostar hela tiden vid uppnåd temp???
« Svar #17 skrivet: 28 september 2012, 05:38:44 »
hej.. betekningen på batteriet är lir 1620.....lir står vad jag vet för uppladdningsbart???föresten värmepumpen fungera även utandisplayer den ligger nu på köksbordet å pumpen fungera lika som innan defrost läge i vid uppnåd temperatur...bara reseta pumpen och sedan väntar på värmvatten...
mvh
peter hson

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!