Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Raffe
« skrivet: 25 januari 2005, 23:48:54 »

Det skall jag göra. Tackar än en gång för alla tips.

/Raffe
Skrivet av: karel
« skrivet: 25 januari 2005, 14:50:49 »

Angående Borrprotokoll

mejla förfrågning till <Eva.Elsmark@sgu.se>

SGU Uppsala ,där har de koll på borrarnas protokoll.
Skrivet av: Bertil
« skrivet: 25 januari 2005, 11:34:46 »

Borrprotokoll SKA du ha...
Skrivet av: NoMoreWait4VP
« skrivet: 25 januari 2005, 09:40:05 »

Tackar för svaren.

Verkar som om allt finns hos mig m.a.o. Jag trodde dock man fick en "borrjournal" där man kunde utläsa borrdjup etc och något sådant har jag inte fått. Är det något jag bör ringa och fråga efter?

/Raffe

Två månader verkar vara lång tid för att vänta på borrprotokollet. Jag fick mitt efter ca en månad, och jag tyckte att det var lång tid.

Slå en signal till borrfirman och kolla.
Skrivet av: Raffe
« skrivet: 25 januari 2005, 08:26:03 »

Tackar för svaren.

Verkar som om allt finns hos mig m.a.o. Jag trodde dock man fick en "borrjournal" där man kunde utläsa borrdjup etc och något sådant har jag inte fått. Är det något jag bör ringa och fråga efter?

/Raffe
Skrivet av: admin
« skrivet: 25 januari 2005, 04:30:16 »

Till min Nibe följde ett garantikort med, där var värmepumpens tillverkningsnummer och modell antecknade, tillsammans med installerande företags stämpel om jag inte missminner mig.

Vet inte hur andra tillverkare löst detta.
Skrivet av: utopiazz
« skrivet: 24 januari 2005, 23:13:38 »

Ditt kvitto är ju fakturan tillsamans med (bank/post) kvittot på betalningen.

Du borde väl dessutom få något protokoll och dokumentation på själva installationen.
Tex. vilka värden har man ställt in på VP.
Hur ser rördragningen ut.
Mängd Brinevätska.
Kollektorlängd (total och aktiv).
Vilka gruppsäkringar används samt storlek och tröghet har dessa.

Ett överlämnande bör även ske där du får "klämma" på pumpen tillsammans med installatörern.

Finns säkert mer info från andra på forumet


/Johan
Skrivet av: PerF
« skrivet: 24 januari 2005, 23:08:02 »

Du har fakturan med F-skattsedelnummer angivet förmodar jag.
Dessutom har du väl nån form av verifikation på att fakturan är betald, typ kontoutdrag eller liknande.
Nåt mer kvitto tror jag inte att du kan räkna med att få. De handlingar du har är tillräckliga.
Skrivet av: Raffe
« skrivet: 24 januari 2005, 22:35:43 »

Hej!

Har nu haft min pump i snart 2 månader och inte fått något kvitto på betald installation. Fakturan skickades ut och betalades strax innan jul. Har m.a.o ord gått en måndag efter att fakturan blev betald och jag har ännu inte fått några som helst kvitton på det hela. Hur länge bör jag vänta innan jag ringer och "klagar"?

En annan fråga: Vilka papper är det jag skalll se till att få? Kvitto, borrjournal, garantibevis? Är det fler?

/Raffe

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!