Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: varmepumpsforum.com uppdaterat till SMF 1.0 Final! Rapportera eventuella fel här  (läst 7493 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ME

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1207
  • Karma +1/-1
  • Kön: Man
    • www
Verkar fortfarande vara fel pÃ¥ kanpparna pÃ¥ "startsidan"....  när du INTE har loggat in

"http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/Themes/default/images/swedish/help.gif"
CTC Ecoheat 8.5 - v2, 200m borrhÃ¥l      -=-

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
En liten "bugg"rapport. Gifarna till knapparna saknas. Enligt koden skall dessa ligga i en mapp som heter "http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/Themes/default/images/svenska/" men som i verkligheten på servern heter "http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/Themes/default/images/swedish/". Enklast torde att vara att döpa om server mappen till "svenska"

/Johan

Vet inte om du blir klokare av detta Thomas

Knappproblemet med inlogg/gäst verkar vara samma problem som det jag såg inatt. Om du är inloggad är sökvägen till knapparna "http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/Themes/default/images/svenska/". Om du är ansluten som gäst är sökvägen "http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/Themes/default/images/swedish/". Om Thomas gjorde som jag tror och döpte om mapparna (vilket även jag skulle ha gjort) så blev det rätt i ena läget men fel i andra.

Efter att ha labbat lite med mina inställningar har jag märkt att felet följer med det språkval man kan göra i sin profil.Väljer jag "Swedish" så ska giffarna ligga i "Swedish" mappen. Väljer jag istället "English" som språk så hämtas giffarna från "Svenska" mappen.

EDIT
Upptäckte just att jag nu fÃ¥tt engelska giffar efter att  ha labbat med mina inställningar
EDIT

/Johan
« Senast ändrad: 31 januari 2005, 13:58:52 av utopiazz »
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

Utloggad tosses

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 119
  • Karma +0/-0
Funkar! Vi har en ISA-server som cachar sidor. Kan ha varit den?!?!

 :)

Utloggad Thomas

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 168
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • ?
    • webrunner.se
Gjorde just en dubblettmapp "swedish" så nu skall knapparna funka. Undvek detta till sist eftersom det inte är den "rätta" lösningen.....

Precis som Johan sa var det så här: hade man valt i sin egen profil "Swedish" så funkade inte knapparna, om man däremot inte rört den inställning så funkade det på en gång. Samma sak om man var gäst.

Tack för all "spåning" runt problemet!

/Thomas

Utloggad GAPa

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 49
  • Karma +0/-0
Jag har inte heller kunnat hitta det där alternativet för att ändra utseende på forumet. Där någon sade att det skulle finnas finns ju bara föjlande:
Citera
Tidsformat:
 Detta val gör att alla datum pÃ¥ forumet visas i detta format.   (Forumstandard) MÃ¥nad Dag, Ã…r, HH:MM:SS (12-timmars-klocka) MÃ¥nad Dag, Ã…r, HH:MM:SS (24-timmars-klocka) Ã…Ã…Ã…Ã…-MM-DD, HH:MM:SS DD MÃ¥nad Ã…Ã…Ã…Ã…, HH:MM:SS DD-MM-Ã…Ã…Ã…Ã…, HH:MM:SS
 
Tidsskillnad:
Antal timmar +/- för att få den visade tiden att stämma överens med din lokala tid.
Aktuell servertid: 01 februari 2005, 15:05:34

--------------------------------------------------------------------------------
 
  Visa tavlebeskrivningar inuti tavlorna. 
  Visa underliggande tavlor ("barn") på alla sidor inuti respektive tavla, och inte bara första sidan. 
  Visa inte andra användares personliga bilder. 
  Visa inte andra användares signaturer. 
  Återvänd till själva ämnet efter att du skrivit svar som standard. 
  Visa de nyaste inläggen längst upp. 
  Visa de nyaste privata meddelanden längst upp. 
Första veckodagen i kalendern:  söndag måndag 
Använd snabbsvar vid ämnesvisningar:  visa inte alls visa, avslaget som standard visa, påslaget som standard 
Visa möjligheter till snabb-moderering på meddelandeindex som  visa inte. kryssrutor. ikoner. 
 

Jag tycker också att det är jobbigt att det ska finnas så mycket överst på sidorna. Om man har en upplösning på 1024x768 syns bara en tråd när man är så mycket upprullad som möjligt. Borde man inte kunna lägga till en möjlighet att flytta användarinformation, nyheter och forumstatistik längst ner?
« Senast ändrad: 01 februari 2005, 15:13:51 av GAPa »

Utloggad Heat?

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 825
  • Karma +8/-8
  • Kön: Man
  • 15,6kwh/dygn i snitt pÃ¥ VP. 28/10-04--30/10-06
Verkar vara en bugg i ämnet Plasma TV under ällmänt...
blandar olika ämnen i rubrikerna...
/Heat? med Nibe S1255-12 +UKV500 + 2 ECS40
Tidigare CTC EcoHeat 8,5

128m aktiv Borra+12m lera
Nyckelhus 105m2 med källare Byggd 1969 i Mälardalen. Värmebehov:17000kCal/h(ca. 20kW) vid -30C enl. ritning.
Årsförbr. 14500kWh, Tidigare 31000kwh

admin

  • Gäst
Jag har arbetat lite på att få till ett tema som har tydligare teckensnitt och lite mer lättlästa bakgrunder.

Nu har ni som är medlemmar möjlighet att gå in i er profil och ändra tema i menyn utseende och layout.

Kom gärna med synpunkter och förslag.

Tycker ni att "fönstren" användarinformation, nyheter och forumstatistik i toppen på sidan stjäl plats kan ni ta bort dem tillfälligt genom att klicka på den lilla gröna pilen uppe till vänster. (vid "forumstart")

Hör av er med synpunkter!

(inga klagomål tack  ;))
« Senast ändrad: 03 februari 2005, 23:27:10 av Rickard »

admin

  • Gäst
Nu är sambon magsjuk, ligger i soffan och kör med mig...  _/- --/      ;)

Utveckling pågår!

Utloggad Heat?

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 825
  • Karma +8/-8
  • Kön: Man
  • 15,6kwh/dygn i snitt pÃ¥ VP. 28/10-04--30/10-06
Är det hon som bestämmer utseendet...  --/vi har inte sett rosa än...

Tema fungerar bra... tidigare synpunkter(klagomål :-[) tas tillbaka...

Bra med den lilla gröna pilen...
/Heat? med Nibe S1255-12 +UKV500 + 2 ECS40
Tidigare CTC EcoHeat 8,5

128m aktiv Borra+12m lera
Nyckelhus 105m2 med källare Byggd 1969 i Mälardalen. Värmebehov:17000kCal/h(ca. 20kW) vid -30C enl. ritning.
Årsförbr. 14500kWh, Tidigare 31000kwh

Utloggad joakar

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: SkellefteÃ¥
  • Antal inlägg: 367
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
  • Jag älskar gärna!
Jag har lagt in lite uppgifter pÃ¥ mig själv men jag fÃ¥r ingen bild att fungera, har provat bÃ¥de frÃ¥n mobilen och frÃ¥n kameran.  Jag är inget datasnille, men det verkar ju vara enkelt att bara klicka hämta och sedan hämta en bild. Det kanske är nÃ¥got med formatet?
Jag har en Sharp AY-XP12ER som värmer huset till -22 grader, Vedeldning mot 1200l tank. Pelletseldning. Braskamin. Elpatroner.  L/V/L pumpsprojektet som nu är nedmonterat. Jag värmer 170m2 hus samt 45m2 garage pÃ¥ 32000kw/h Ã¥r med direkt el och allt detta finns i SkellefteÃ¥.

Utloggad RLA

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Strängnäs
  • Antal inlägg: 455
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Humanum
    • Familjen Lager
Jag har lagt in lite uppgifter pÃ¥ mig själv men jag fÃ¥r ingen bild att fungera, har provat bÃ¥de frÃ¥n mobilen och frÃ¥n kameran.  Jag är inget datasnille, men det verkar ju vara enkelt att bara klicka hämta och sedan hämta en bild. Det kanske är nÃ¥got med formatet?

Använd formatet jpg, det fungerar.
Storlek ca 100 x 100 px med 72dpi (min bild här brevid är 110 x 82 px)
Länka sedan till din hemsida, eller ladda upp den från din lokala disk.

det ska gå!
Bibere humanum est, ergo bibamus.

Varmitek TBR 10

Utloggad akma

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 26
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Forumet har verkligen blivit segt. Det tar låång tid att ladda sidor och bilderna faller långsamt på plats.
Scandinavia 9008S + 300l ack med slinga för varmvatten
450 meter ytjordvärme

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Forumet har verkligen blivit segt. Det tar låång tid att ladda sidor och bilderna faller långsamt på plats.

Hoppas det blivit bättre nu, servern i USA har startats om..., den hängde sig totalt.

De kör nog med Windows även där...

För mig går det i vart fall märkbart snabbare.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!