Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: har en ctc ecoair107 Ã¥ ecoel 1550 är kompressorn skrot eller?  (läst 5575 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harri.M

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 24
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Verkligen ologiskt. Har du mätt temperaturerna eller läser du av?
Inte heller troligt att en 7 år gammal scrollkompressor skulle ge upp, den ska ju vara hållbarare än kolv.
Hade servicekillen manometerställ inkopplat så han kunde se trycken? Både hög och låg?
Det enda fel jag kan tänka mig avseende kompressorn ligger i överströmningsventilen. Denna öppnar troligen vid ca 30 bar diff låg-hög, den borde alltså öppnat när den var 117 °C, gjorde den det och inte återgick till driftläge kan jag förstå om det inte blir nån värme.
Annars skulle man kunna tänka sig fel på exp.ventilen på så sätt att tryckskillnaden uteblir, men det är rätt långsökt.

Såg nu att du skriver mätarna. Servicekillen hade både hög och låg inkopplad förmodar jag. Ändrade han exp.ventilen samtidigt? Måste han gjort om han kan säga att den inte komprimerar, han vet ju inte hur den är ställd. Jag förmodar att han stängde av vp innan han kopplade på och av på högtryckssidan? Annars kan det pysa ut en hel del när man kopplar högtrycksslangen.
Hallå läst av temp som står på displayen
som sagt ibland ger den värme utan bekymmer men senast ja körde den nu
så orkarde den upp i 43grader som mest in 40 och ut 43
och nej den s.k service gubben skruavde ingnting på expansions ventilel
han begrep inte ens att man kunde det när han felsökte

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!