Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Varför gÃ¥r inte elpatronerna igÃ¥ng?  (läst 1210 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 70-talsvilla

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Varför går inte elpatronerna igång?
« skrivet: 26 augusti 2017, 01:49:33 »
Har en CTC EcoEl och EcoAir runt tio år gamla. Fick idag felkoden kompressor fasföljdsfel. Ska försöka få tag på en reparatör så fort det går men det är ju helg nu. Det jag undrar är varför inte pannan känner av att inte kompressorn går och skickar igång elpatronerma istället? Patronerma är satta på 6 kW. I rutan kompressor tillåten/spärrad kan jag inte välja in spärrad, för då antar jag de hade gått igång. Finns det något annat jag kan ha valt som gör att jag inte kan välja spärrad? Hade varit tacksamt att få igång varmvattnet, eller kanske detta inte ens är möjligt. Tacksam om någon har en bra idé om detta.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29382
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Varför går inte elpatronerna igång?
« Svar #1 skrivet: 26 augusti 2017, 20:20:34 »
Elpatronen i toppen av pannan brukar väl gå lite då och då?
Menar du att ingen elpatron går?
Kolla överhettningsskyddet, står i manualen hur det återställs.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 562
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!