Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hjälp! Thermia Villa 60 har lagt av i natt (natten till lördagen)  (läst 1040 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zol

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0

Pumpens program anser att det inte finns behov av drift, men elementen är kalla, och det är 1 grad ute.
Jag har höjt värdet på (det önskade) innetemperaturen till 25 grader för att tvinga igång pumpen, men det hjälper inte. Jag har startat om pumpen, då går det igång och röret till elementen börjar bli lite varmare, men pumpen stannar efter bara några sekunder. Enligt programmet skulle det starta igen om 20 minuter...

Jag har även ställt om till enbart elpatron, men det hjälper inte heller.

Har ni något tips? Finns det något jag kan göra innan måndag då jag kan försöka få tag i någon reparatör?

Utloggad ORAKLET

  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 5464
  • Karma +28/-13
  • Kön: Man
Det verkar som om det är ngt fel pÃ¥ flödet.  GÃ¥r cirkpumpen, har du rensat filtren??  Du kan kolla växelventilen.

Utloggad 944_Driver

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Kumla
  • Antal inlägg: 1663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Kolla också att det inte är något givarfel. Dvs pumpen tror att det är +32ºC ute och ser inget behov av värme.

Stopp i flödet pga tex trasig cirkulationspump känns också rätt så troligt.

//Magnus
Nuvarande huset:
Nibe F1155-12 och VPBS 300, Platta solpaneler 6m2, 210m hål, 'aktivt' ~190m. FTX Heru 130 S EC 2. Hus byggt 1941 med dålig isolering, 110m2 boyta, 70 m2 källare.
Förra huset:
Bosch (IVT) 7kW 2008, VVB 300l, 172m hål, 'aktivt' ~155m, Hus byggt 1915 med dålig isolering, 82m2 + källare mm samt lite värme i garage.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!