Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: catrin67
« skrivet: 29 oktober 2009, 17:11:41 »

Hej igen!

Det var ett så kallat service kit som byttes ut, några givare och eeprom och nu fungerar allt som det ska. Vad jag förstår så gör detta pumpen till en nyare version. Någon som vet om det varit problem med de äldre versionerna av Eco Air 105?
Skrivet av: catrin67
« skrivet: 28 oktober 2009, 12:29:42 »

Hej!
Tack för ditt svar. Nu vet jag ju inte om CTC helt säkert kommer att erkänna att det är ett känt fel, så det skulle vara kanon om någon fler hört detta ryktas om fel på eeprom och givare innan jag tar diskussionen med CTC. Har läst deras villkor för försäkringen och där står inget om att papperen måsta vara inskickad inom viss tid utan där framgår bara att du får en försäkring med vid köpet. Lite luddigt tycker jag, men jag kommer definitivt ta en fight för att detta inte ska kosta mig en massa, men det vore som sagt kanon o veta om det är fler som "råkat" ut för problem med pumpens givare och eeprom.Mvh
Catrin
Skrivet av: Gäst 999
« skrivet: 27 oktober 2009, 17:47:09 »

jag lovar att du inte behöver bråka med ctc om ditt´bekymmer vet dom om felet åtgärdar dom det gratis......annars skicka ett pm till mig skall jag hjälpa dig
Skrivet av: catrin67
« skrivet: 27 oktober 2009, 16:04:25 »

Jag installerade för snart 2.5 år sedan en EcoEl panna tillsammans med en EcoAir 105 luft/vatten värmepump. Det har fungerat utmärkt hela tiden, men den senaste tiden har samma larm (hög hetgas) uppstått flera gånger per dag. Jag har kontaktat service som var hit och kollade pumpen. Efter servicekillens kontakt med CTC hittade de felet. Givaren som sitter på värmepumpen säger att det är 26 grader varmt ute trots att det pendlat mella -3 till +5, vilket har resulterat i att pumpens avfrostningsautomatik inte slagit igång och pumpen isar igen på baksidan = hetgaslarm. Dumt nog hade jag inte skickat in försäkringspapperen i tid, så när jag nu skickade in dom så fick jag dom i retur med ett nej (jag fick inte försäkringen från CTC). Enligt servicekillen känner CTC till detta problem och kommer kostnadsfritt att byta ut eeprom och givare på ett flertal pumpar, så visst borde jag få detta som en reklamation (3 år enligt lagen). Just nu misstänker jag att jag kommer att få bråka med CTC om detta. Är det någon annan som drabbats av detta? Det skulle vara bra att veta för om det stämmer det som servicekillen sa, att de är medvetna om felet tycker jag det är en självklar reklamationsfråga.  :-\

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 627
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!