Skrivet av: Tobocop
« skrivet: 29 september 2010, 21:49:24 »HA HA HA Fan va störda ni är. Riktigt rolig kvällsunderhållning att läsa alla kommentarer!
studs
studs
Skrivet av: Tobocop« skrivet: 29 september 2010, 21:49:24 »HA HA HA Fan va störda ni är. Riktigt rolig kvällsunderhållning att läsa alla kommentarer!
studs Skrivet av: 109an« skrivet: 28 september 2010, 20:55:40 »Gt 10 ska vara köldbärare in måste vara ett riktigt varmt berg Läge att ta bort kompressorn och ersätta med en shunt, pumpen är ju bara ivägen med en sån brinetemp Skrivet av: Remo« skrivet: 28 september 2010, 19:59:34 »Enligt min syn innebär klappkontakt samma som hög resistans eller avbrott och då skulle den visa svinkalt istället, jag skulle snarare tro att det ät näst intill kortslutning.
Givaren tror jag sitter på högersida under isoleringen på inkommande köldbärare. Givaren ska vara 4700 ohm NTC i 25ºC. Skrivet av: Jens G« skrivet: 28 september 2010, 17:52:55 »Ska pumpen startas om utan givare för att boxen ska förstå att givarna är borta ?
Skrivet av: vpgr« skrivet: 27 september 2010, 22:43:34 »Troligtvis glapp i kontakten till den aluminiumfärgade elektronikboxen nere till höger.
Stäng av strömmen, dra ur kontakten till givarna och bekräfta dem efter ihopmontering och omstart. Tomas Skrivet av: purjo__« skrivet: 27 september 2010, 22:35:10 »Lutar mot att givaren är trasig. Någon som vet var den sitter och vilken typ det är (NTC ?) ? Finns det inte en givartabell i slutet av manualen? Skrivet av: Jens G« skrivet: 27 september 2010, 20:49:07 »Lutar mot att givaren är trasig. Någon som vet var den sitter och vilken typ det är (NTC ?) ?
Skrivet av: ORAKLET« skrivet: 27 september 2010, 20:47:22 »Ha ha ha då hade jag helt fel Måste vara en trasig givare. Hetgastempen är det enda som kan komma upp i den temperaturen.
Skrivet av: Jens G« skrivet: 27 september 2010, 20:44:31 »GT6 är kompressor temp
GT10 är tempen på köldbärare in och GT11 köldbärare ut GT8 och GT9 är fram resp retur på värmeslingan (Hittade förklaring på dom i manualen). Men ingen förklaring på varför brinvätskan är 97,5 grader. Skrivet av: Smurfen.« skrivet: 27 september 2010, 20:42:27 »Gt 10 ska vara köldbärare in måste vara ett riktigt varmt berg eller felaktig givare spelar antagligen ingen roll för driften annars skulle den larmat redan.
Skrivet av: ORAKLET« skrivet: 27 september 2010, 20:38:12 »Jag vet inte riktigt vad allt det står för. men om chansar på att 37grader är din VBF ( värmebärarframledning) så har du nog en kondenserings temperatur ( tempen kompressorn tillverkar) på 40 grader. Då är 97,5 i hetgas ( om det nu är det) lite mkt. Hoppas ngn kan säga vad de olika värdena är.
Skrivet av: Jens G« skrivet: 27 september 2010, 20:14:29 »Enligt manualen är det R407C.
Är osäker vad du menar med framledningstemp så här är alla temperaturer GT1 21 GT6 37,4 GT8 21,1 GT9 21,2 GT10 97,5 GT11 14,2 Skrivet av: ORAKLET« skrivet: 27 september 2010, 20:07:50 »Nej jag menar gasen som är i kompressorn. R407c eller R410A förmodligen. dessa båda ger höga hegastemeraturer. Vilken framledningstemp var det när det stod 97,5 grader
Skrivet av: Jens G« skrivet: 27 september 2010, 20:04:27 »Vet inte. Har för mig att det var någon slags sprit blandat med vatten. Hur kan jag få reda på det ?
Skrivet av: ORAKLET« skrivet: 27 september 2010, 19:59:23 »hetgas temp förmodligen. vad är det för köldmedium i
Skrivet av: Jens G« skrivet: 27 september 2010, 19:53:01 »Pumpen visar att GT10 temperaturen är 97,5grader. Det är ju helt fel så är det någon som har förslag på vad som kan orsaka detta ? Var, fysiskt, sitter GT10 givaren ? Har en Bosch EHP LW/M. Används GT10 värdet till att styra pumpen eller är det endast för övervakning ? |