Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Zibro S1225 dÃ¥lig värme helt plötsligt.  (läst 2680 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Petr1

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
Zibro S1225 dålig värme helt plötsligt.
« skrivet: 05 februari 2012, 15:34:24 »
Hej jag köpte en s1225 i oktober 2010 och den har fungerat utmärkt hela den förra kalla vintern, inga problem någonsin med 18+ i garaget på 36kvm. Har fungerat mycket bra till i natt. När jag kom ut i garaget i morse var det bara 10+ där, ingen har rört vpn. Det kommer lite värme ur den men inte mycket, det blir frost på utedelen men inte på hela bara ca 10 cm längst ner och ca 10 cm längst upp, inte i mitten. Det var lite is i botten som jag har tagit bort med varmvatten. Det var 17 minus i morse men hela januari förra året var det 20 minus. iofs har vi inte haft så här kallt än i år, kan det vara dags för en påfyllning? eller kan det vara något annat. Påfyllning eller köpa en ny Zibro? Men köpa en ny då är det ju ingen vinst på detta om man ska köpa en ny varje år.
Jag har kopplat in den själv, vacum sugit å så inga läckor då men???!!
 / Petri

Utloggad Petr1

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
SV: Zibro S1225 dålig värme helt plötsligt.
« Svar #1 skrivet: 05 februari 2012, 15:37:00 »
Glömde skriva att det är -7 ute nu och vpn jobbar för fullt men kommer knappt upp i värme har 13 grader just nu i garaget och jag har ställt upp tempen på max.

Utloggad Petr1

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
SV: Zibro S1225 dålig värme helt plötsligt.
« Svar #2 skrivet: 05 februari 2012, 16:58:12 »
Tog hjälp av 2 olje element medans jag var ute i garaget. När jag hade fått upp tempen till ca 16 grader så kände jag vid utbåset och till min förvåning så bara sprutar det ut varmluft skumt. Jag ska följa den lite mer noga nu och ha olje elementen på men på minsta möjliga ifall att, så att inte vattnet fryser.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!