Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Undrar??  (läst 1788 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mattias 71

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Undrar??
« skrivet: 12 maj 2005, 22:07:20 »
Är nybörjare på det här området . Min fråga är helt enkelt, någon som har en IVT Optima 700 och isåfall kan svara på hur mycket ljud den ger ifrån sig? Bor i parhus och vill inte störa grannar.
Tacksam för svar

 ;)

Utloggad Michael M

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 38
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Har värmepumpar som hobby och arbete!
    • www.mve.se
SV: Undrar??
« Svar #1 skrivet: 12 maj 2005, 23:41:11 »
Är nybörjare på det här området . Min fråga är helt enkelt, någon som har en IVT Optima 700 och isåfall kan svara på hur mycket ljud den ger ifrån sig? Bor i parhus och vill inte störa grannar.
Tacksam för svar

 ;)

Svar, mycket tyst! Står den precis utanför ett fönster kan man nätt och jämnt hör att den går.

Har grannarna altan bredvid, så visst hörs den ifall det är helt knäpptyst ute. Men eftersom den blåser luften uppåt låter den mindre än vanliga luft/ luft pumpar som blåser luften framåt.
Renoverat hus -46, IVT C5 markvärme, golvvärme 180m2, kylbafflar med tilluft i sovrumstaken kylda med brine.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!