Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Rego displayen svart  (läst 1032 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 27TJ

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
Rego displayen svart
« skrivet: 04 december 2011, 20:40:02 »
Har en Optima 900 med en 200 a/w. Rego displayen och power knappen har nu slocknat 3 gånger på 5 dagar. Inget larm som tjuter, bara stänger av. Stänger av och på huvudströmmen så startar displayen upp igen. Enligt instruktionsboken är det troligen säkringsfel. Har bytt säkring i husets elcentral men det sitter 2 glassäkringar i kombimodulen som båda ser hela ut. Har inte haft möjlighet att skaffa nya för att prova under helgen.
Undrar om det verkligen är säkringsfel? Den startar ju upp och går nån dag när jag bryter strömmen och startar om. Vad tror ni?
Vid sista stoppet fick jag två samtidiga larm efter uppstart. "Utlöst motorskydd kompressor eller fasfel" och "utlöst motorskydd fläkt".
Skulle även vilja veta om nåt "nödläge" går in driver anläggningen vid dessa fel eller om den stannar totalt. Hade varit bra att veta när julsemestern närmar sig.....

Om någon på detta utomordentliga forum har några ideer om mina problem tar jag tacksamt emot dessa
Huset 100 kvm + lika stor källare utanför Halmstad
Optima 900 + 200 A/W installerat jan-09
Tidigare 2,5 m3 olja per år

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29372
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Rego displayen svart
« Svar #1 skrivet: 05 december 2011, 07:31:19 »
Det låter som glappkontakt, det kan vara var som hellst.
Om säkringarna är OK och sitter ordentligt så kan det vara kablaget.
Undersök ledningarna från proppskåp, i arbetsbrytare och anslutningar i din 200 A/W.
Hittar du inget så ta hjälp av en elektriker.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!