Har labbat lite ikväll med VV laddning och pannan slår av utan larm om jag har växelventilen rakt mot VVB, ställer jag den kl 16.30 så tuggar den men då kör jag ju ut värme på RAD sidan också.
Kollade GT8 och GT9, GT8 ca 47C och GT9 37, har maxdelta inställt på 20C , 32C i VVB o har satt 35C som test, det har tagit mig 10-15starter att komma från 21-32..
Tycker inte något av de ska göra så pannan stannar, det konstiga är ju att inget larmar? Blir icke klok.
Har en ny VVB ståendes som skall kopplas in en Thermo, den som sitter nu är från 1980 jag misstänker att manteln är förliten, är kanske 40L o beredaren är på 200L.
Innan när jag skulle ladda VVB så fick jag hög pressotat, nu stannar den utan larm istället?
Det säger mig att det var lite för mkt skit i slangarna så den biten kanske är avhjälptnu.
Läste i någon annan tråd att GT9 över 48C så stannar pannan utan larm, men min stannar redan vid 37 av ngn anledning?!
Kollade inställningarna för GT8 och den stannar inte förens 70C så det är ju inte den iaf.
Min gissning är ju att den gamla VVB ställer till bekymmer pga liten mantel men returtemperaturen är ju inte i närheten av 48C så varför i hela friden stannar pannan utan larm?!