Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT 490 och Sauter värmeregulator  (läst 757 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Klasse71

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
IVT 490 och Sauter värmeregulator
« skrivet: 19 januari 2016, 10:14:58 »
Hej, som syns i ämnet är den anläggning jag har, har även installerat en innegivare som jag inte får igång enligt en tidigare tråd, ställde även denna nya fråga i den gamla tråden men startar nu en ny för att få er grymma input.

Kan det vara så att jag på något sätt ska koppla innegivaren till min värmeregulator för GV, har en Sauter NRT 114 som jag inte kommer överens med riktigt, kallt nere och lagom varmt uppe, GV på NV och radiatorer på ÖV.

Med denna kombination så är min fråga om VP ska ställas in som den hade bara radiatorer och låta värmeregulatorn sköta reglering av GV?

Har 175m2 i två plan samt braskamin, då jag programmerar värmeregulatorn enligt bruksanvisningen så blir golven kalla och symbolen för "relä för pumpen resp. piloturet är stängd". Betyder detta att inget vatten kommer ut i slingorna? hittar inget om det i maualen förutom den texten.

Jag har rumstermostater till GV som står på max.

Tack på förhand

/Klas

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!