Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Solef??  (läst 16961 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MGKea

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2376
  • Karma +0/-1
  • Konsult pÃ¥ stort IT-bolag.
SV: Solef??
« Svar #45 skrivet: 08 mars 2010, 08:07:48 »
alla som importerar är inte oseriösa, det tror jag ingen har skrivit. men det finns dom som varit . en hel del av dom har gått i kk. Sen som svampar dyker dom upp igen .

jag tycker att om ska importera och sälja till kund måste man kunna sin produkt. Det ska finna teknisk support . det ska finnas reserdelar i landet.
köper man en produkt ska den fungera. man ska inte stå i kylan och byta givare .kort ,värmepumpar som inte avfrostar . rena fantasi effekterna som lämnas till kund och när man väl kommer till kritan ger dom knappt satsad ström tillbaka. .På grund av tekniska brister då dom ej är beräknade för vinterklimat.
 

Solef. vilka frågor är det som dom inte kan besvara.
C-C

Det är väl det som är grundproblemet - Att mÃ¥nga som importerar frÃ¥n Kina inte är annat än just importörer. Dom hittar en produkt spom säljs dyrt i stora volymer i Sverige och ser en affärsmöjlighet.  fiR:
Det finns dock några får, bl a tidigare nämnda, importörer som kan tekniken och som vet vilka krav dom skall ställa på leverantörerna. Och, kanske allra viktigast, dom har vett att förklara för kunden hur prylarna uppför sig under olika förutsättningar.

Att Kineserna automatiskt skulle leverera bättre saker bara för att fler utbildar sig till ingenjörer har jag svårt att förstå. Dom levererar det som kunderna vill ha, varken mer eller mindre. Vet inte kunderna vad dom vill ha och vilka krav dom skall ställa, så får man såklart det som Kineserna själva tjänar mest på...



Alltid rätt kvalité som gäller. Håller med fullständigt!
1 1/2 plans villa på 170kvm (Dalahus) beläget vid mälaren mellan Eskilstuna och Strängnäs. Byggår 1981. Projekterar nytt värmesystem, Dalatank med massor av slingor... har också en Electrolux oxy3heatpump EXH12HX1W sept. 2008 i trapphuset.

Årsförbrukning 2007 - 22000kWh
2008 tot 14500kWh (besparing jmf 2007 7500kWh)
2009 tot 14000kWh (besparing jmf 2007 8000kWh)
Just nu skiter jag i kWh på fakturorna... :-)

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Solef??
« Svar #46 skrivet: 08 mars 2010, 08:48:41 »
Byta We ;Dbläsare

Ja jag grunnar på det, internet explorer 8 kanske eller finns det nyare och bättre, inte firefox iaf...

Har man redan rätt webbläsare (dvs inte IE) så finns inte den knappen eftersom den inte behövs...
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Solef??
« Svar #47 skrivet: 08 mars 2010, 19:30:25 »
Vilken webläsare kör du med?
Det är först med IE8 detta problem kommit så vitt jag vet i alla fall...

Internet Explorer, vilken version vet jag ej. Är bara lite krÃ¥ngligt när inläggen blir lÃ¥nga, det hoppar upp och ner och man ser inte vad man skriver, men det löser sig nog, grunnar pÃ¥ att installera om hela datorn ändÃ¥  Thumbsup
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad tracker

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 613
  • Karma +0/-1
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Solef??
« Svar #48 skrivet: 08 mars 2010, 20:25:59 »
Avslutningsvis vill jag gärna att du C-C kontaktar mig via mail
adressen finns på min hemsida.
Du kan säkert hjälpa mig med råd och tips hur jag kan fortsätta
mitt arbete med att ta fram BRA BILLIGA värmepumpar som gör
alla kunder glada.

Ca 30 sålda värmepumpar nu och endast 1 reklamation och detta
pga att kunden valde en för liten Värmepump för sitt behov.
Jag gjorde genast ett återköp.

Nu ansluter jag mig till de "seriösa" och slutar kommentera dessa
inlägg som nog är ett klokt val.

Jag svarar gärna på frågor via min mail-adress
SOLEF


Reklamationen / Återköpet, var det "kunden" som valde för liten pump eller var det en rekommendation från dig ?
Hur mycket grundläggande fakta tog du reda på innan du sålde pumpen, eller övertygade kunden dig att den skulle räcka ?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!