Skrivet av: Ewa Hansson
« skrivet: 23 januari 2011, 18:10:25 »Tack för tipset, jag ska leta upp en skruvmejsel.
Skrivet av: Ewa Hansson« skrivet: 23 januari 2011, 18:10:25 »Tack för tipset, jag ska leta upp en skruvmejsel.
Skrivet av: Smurfen.« skrivet: 23 januari 2011, 16:26:56 »Vi har fått två, delvis, olika larm: Högt värmebärardeltaT8/T9 respektive Deltat över värmebäraren är för högt. GT8 ligger på 67,7 och GT9 på 57,7. Filtret är rensat och alla ventiler är öppna. Värmebärarpumpen går på max hastighet. Det som återstår är att kontrollera att värmebärarpumpen inte fastnat. Hur gör man det? Vad annat kan den stora temperaturdifferensen bero på? Har ni kallt ute gt8 är väl framledningen kompressorn klarar bara 65 grader så elpatron måste hjälpa till för att få 67,7 grader. Diff på 10 grader är helt normalt framförallt med elspets bör ha varit högre diff när larmet kom. Skrivet av: Roland« skrivet: 23 januari 2011, 16:21:39 »På motorns ändsida finns det en propp med ett mejselspår. Skruva loss proppen. Under proppen finns motoraxeln som också har ett mejselspår. Står pumpen still kan man hjälpa igång den med en skruvmejsel.
Det kan också vara så att växelventilen har fastnat i ett mellanläge. Skrivet av: Ewa Hansson« skrivet: 23 januari 2011, 15:52:52 »Vi har fått två, delvis, olika larm: Högt värmebärardeltaT8/T9 respektive Deltat över värmebäraren är för högt. GT8 ligger på 67,7 och GT9 på 57,7. Filtret är rensat och alla ventiler är öppna. Värmebärarpumpen går på max hastighet. Det som återstår är att kontrollera att värmebärarpumpen inte fastnat. Hur gör man det? Vad annat kan den stora temperaturdifferensen bero på?
|