0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eftersom VB-retur startar på ca 25 ºC och skall upp på 45 ºC så tickar gradminutrarna på snabbt (jag antar att moderna IVTer använder gradminutrar och inte tid bara som min gamla pump).
Gradminuter på en IVT? Knappast innan helvetet fryser.
Citat från: Carl N skrivet 04 januari 2007, 11:43:16Gradminuter på en IVT? Knappast innan helvetet fryser. Jodå, på min IVT X15 så har jag gradminuter och styrning mot FRAMledningstempen. Men helvetet har inte fruset för den fungerar väldigt bra och följer lasten väl även om jag väntar på riktig kyla. Supernöjd.
Den går on off under största delen av året eller hur!?Låglast ger on off.
Den går on off under största delen av året eller hur!?Låglast ger on off.Men vid vartalsstyrning då torde den följa börvärdet, då kan det inte behövas kompensering för avvikelser.
CiteraDen går on off under största delen av året eller hur!?Låglast ger on off.Men vid vartalsstyrning då torde den följa börvärdet, då kan det inte behövas kompensering för avvikelser.Here are the explanation of IVT Premiumline X15 "Gradminutvärde" and "PI-regulator" from the IVT "Installatörshandledning"
Jäpp du har helt rätt. Ett litet tillägg, låglast ger vad jag skulle kalla för "on-off mod" för under on-läget så jobbarden ju också naturligtvis med varvtalsstyrning.
CiteraJäpp du har helt rätt. Ett litet tillägg, låglast ger vad jag skulle kalla för "on-off mod" för under on-läget så jobbarden ju också naturligtvis med varvtalsstyrning.Jo helt klart högre effekt vid tex vv körning, men vid värmekörning antar jag att den går på låga (lägsta) "varv" !??