Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mitsubishi hw112 / EHPT20X-YM9C startar stoppar ofta / Värmekurva  (läst 1592 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad crickan

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
Har precis nytt ut min NIBE pump mot en Mitsubishi hw112 / EHPT20X-YM9C (senaste verisionen) och har några frågor om någon kan besvara dom.

1. Har lagt märket till att utomhusdelen jobbar i väldigt korta intervaller när jag varit ute senaste dagarna och jobbat i trädgården på dagarna och utetemperaturen har då legat runt 13 grader. Den går 5 min stoppar 10 osv. Är det vanligt? om den sen gör det dygnet runt ska jag låta vara osagt.

2. Kör nu på värmekurva, men ser bara att det finns enat välja på, NIBE hade några olika beroende på vart i landet man bor vill jag minnas. Nu har jag varit tvungen att trycka ned till -8 grader för annars blir det väldigt varmt inne. Det känns inte som att kurvan är optimal då.

3. När jag fick systemet installerat så tryckte den ur sig en del vatten när den producerade varmvatten vilket jag kan förstå att den gör, men det rörde sig om ett par liter om dagen och fick då säkerhetesventilen utbytt från 9 till 10 bar vilket gjorde en stor skillnad, inget vatten alls nu nästan, men kan det påverka systemet negativt att ha en högre säkerhetesventil än 9 bar ? Kan inte hitta någonstans vad Mitsubishi själva rekommenderar för säkerhetesventil vid installation.

För övrigt tycker jag att Bruksanvisningen är under all kritik, det är inte mycket man som användare läsa sig i den och hur hela systemet fungerar, nästan alla menyer och ändringar man kan göra hänvisar man bara till att man ska kontakta installatören.


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!