Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ny tavla, GDS  (läst 34703 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plutus

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 575
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Ny tavla, GDS
« Svar #15 skrivet: 30 januari 2014, 11:10:23 »
Får mig att tänka rossis E-cat :-)
Hemmabyggd värmepump med frekvensstyrning och luftkyld underkylare. Vedpanna som spets,

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Ny tavla, GDS
« Svar #16 skrivet: 30 januari 2014, 12:41:53 »
Skillnaden är att flera har upprepat experimentet.
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4707
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ny tavla, GDS
« Svar #17 skrivet: 03 april 2017, 14:55:59 »
Hur går det köra en sterlingmotor baklänges som VP den är ju rätt effektiv åt andra hållet och snål

Utloggad gech

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ny tavla, GDS
« Svar #18 skrivet: 29 november 2019, 16:30:49 »
Hej !
Nu riskerar jag att totalt förstöra min kred i detta forum, och redan som nykomling.....
och ta upp relaterat men inte direkt i ämne:

Ni är enligt mitt tänk egentligen på spår efter en fråga ni kanske hört not om ..... "global uppvärmning", ..

Den utstrålning till en klar himmel/tomma rymden (0K i stort) ni pratar om, tror jag är saboterad, och det är orsaken till att kylningen av jorden fått en knäck.

Och då är jag hädisk nog att tänka att det nog kan vara så att det inte är boven CO2 (gud förbjude med alla som
satsat skinnet på att rädda jorden med "förnyelsebart").

Jag (som innehar en viss ålder, och uppmärksamhet, och) som vistats utanför städerna sen liten; tycker och anser
att himlen nästan aldrig är så svart (augusti och frammåt) som förr. Och jag tror inte det beror på att vi lyser med lampor, utan att det är nått nytt där uppe som reflekterar. Höga moln, orskade av H2O utsläppt av flygplan på hög höjd (större än 10km). Det vattnet som släpps ut i -80 approx, lär stanna där uppe, länge, för där uppe
är atmosfäriska omrörningen inte vad det är på lägre nivåer. Utstrålningen till rymden är otroligt kraftig "klara nätter";
det kan vara 4-5 grader i luften, ändå fryser vattnet i vattenpölar. Svartkroppstrålning.

Lessen störa, men det kan ändå kanske var intressant tanke :)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!