Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?  (läst 116552 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Uffen

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 386
  • Karma +0/-0
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #285 skrivet: 23 februari 2017, 20:47:34 »
Ytterligare en observation är att många gånger (men inte alltid) när GM når noll så avlutar den med att köra varmvatten även om temperaturen inte nått start VV. Det förklarar i så fall varför vi upplever onödiga stopp i samband med varmvattenkörning. Mao, hade den inte kört varmvatten så hade den stannat i alla fall.
Nibe F1255-6, 150 m borrhål, 2 klimatsystem, golvvärme + radiatorer. Villa Uppsala 1 1/2 plan 196 kvm byggd 1996. FTX Östberg Heru 100 SEC. Solcellsanläggning 10,6 kWp. Solar Edge 17 kW växelriktare med optimerare. 38 st JA-Solar 280 W monokristallina solceller. Beräknad årsproduktion 9 000 kWh vilket medför 0 kWh nettobehov för värme och hushållsel.
Garaget: Daikin FTX35KV1B luft-luft

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #286 skrivet: 23 februari 2017, 20:51:05 »
Det är valbart om man vill ha vv toppning eller inte har man det toppar den upp vv tempen om det är 2 grader eller mindre till vv start har jag för mig.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Magnus Karlsson

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 481
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #287 skrivet: 23 februari 2017, 20:53:46 »
Regleringen börjar vid gm start + gm eltillskott/4.
T ex 100 + 300/4 = 175.
Eller 100 + 600/4 = 250.
Ta bort alla minus-tecken...

Men får du inte samma resultat genom att sänka gm start till 150?
Okej, den startar senare vid on/off drift, men i övrigt?
Jepp den toppar upp.
Smurfen, var väljer man det?
Enplan 112 kvm, golvvärme, Nibe 1255-6, FTX.

Utloggad 944_Driver

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Kumla
  • Antal inlägg: 1663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #288 skrivet: 23 februari 2017, 21:02:42 »
Magnus, jag lyssnar gärna på tips även om jag fortfarande laborerar med parametrarna för regleringen.

En liten observation jag gjort kring testerna med olika parametrar är att ibland misslyckas skrivningen av data från VP till USB-minnet av någon anledning och då startar VP om utan förvarning och data på minnet blir inkompletta. En fil som skapat så ska man inte utgå från när man vill ändra något, men det är väl rätt självklart. Jag har testat några gånger med två olika minnen som funkar bra i datorn och fått samma problem med båda minnena ibland när jag sparat inställningar, det blir också något fel på filsystemet som man får rätt till i windows efteråt. Det var lite off topic men kanske kan vara intressant för någon som håller på med detta i framtiden.

// Magnus
Nuvarande huset:
Nibe F1155-12 och VPBS 300, Platta solpaneler 6m2, 210m hål, 'aktivt' ~190m. FTX Heru 130 S EC 2. Hus byggt 1941 med dålig isolering, 110m2 boyta, 70 m2 källare.
Förra huset:
Bosch (IVT) 7kW 2008, VVB 300l, 172m hål, 'aktivt' ~155m, Hus byggt 1915 med dålig isolering, 82m2 + källare mm samt lite värme i garage.

Utloggad Magnus Karlsson

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 481
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #289 skrivet: 24 februari 2017, 07:58:27 »
Det är enkelt, du måste ställa in VP:n, så den matchar ditt distributionssystem...
Nu har jag inte koll på vad du har gjort för inställningar, du har väl provat det mesta vid det här laget. Vad har du för gm start kompressor, gm start eltillskott samt flödesinställning?

Vad var det för värmekälla tidigare? Har du några uppgifter på effekt och flöden?
Spontant känns det som om VP:n är i största laget. Du har samma yta som uffen, men dubbelt större VP. Men en 6:a hade varit för liten, helt klart. Det jag menar är du har valt rätt VP, men att du har (mycket) mer effekt i den än du kan göra av med. Då gäller det att allt är rätt.

VP:n har inställning för klimatsystem, där man anger t ex delta t = 10 vid -18. Vi antar att man vid -18 har nått max flöde för systemet. Dessutom har vi en "stor" VP, så vi ligger på 70% av full fart vid -18.
Om ute tempen är -10, sänks delta t till kanske 7 grader. Om VP:n då gör vv och ligger efter på GM, drar den på kanske 80-90-100%, samtidigt som deltat är lågt. Resultatet är ett flöde som är kanske dubbelt så stort som beräknat. Det är då det skiter sig. Raddarna "hinner" inte göra sig av med energin, delta t sjunker och retur-tempen rusar.

Jag anser att du ligger så på gränsen av max-flöde (kanske över) i normal-läge, så du har ingen "reserv" som kan ta emot effekten. Egentligen borde du ha tank.

Mao höj delta t. Har du max-begränsat VB-pumpen?

Regleringen är inte för långsam, snarare för snabb. Den drar på för mycket efter vv-laddning.
Om man hade ett värmebehov på 5 kw före vv-laddning, har man samma efter. Lite catching up att göra, men det finns det gott om tid för.
Mao högre värde på eltillskottet. 600-900 borde vara lämpliga värden.

Ställ gm start till -100 - -150.

Och så en logg på det.
Enplan 112 kvm, golvvärme, Nibe 1255-6, FTX.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #290 skrivet: 24 februari 2017, 13:50:06 »
Regleringen börjar vid gm start + gm eltillskott/4.
T ex 100 + 300/4 = 175.
Eller 100 + 600/4 = 250.
Ta bort alla minus-tecken...

Men får du inte samma resultat genom att sänka gm start till 150?
Okej, den startar senare vid on/off drift, men i övrigt?
Jepp den toppar upp.
Smurfen, var väljer man det?
Verkar inte gå att välja på F1255 och inte på min F1245 längre sen jag uppdaterade mjukvaran. vv toppning hade Nibe på sina tidigare vp modeller men funktionen försvann när 1245 lanserades men när dom införde delta styrda cirkpumpar så kom funktionen tillbaka och det var en ruta man bockade i där man ställer in önskad vv temp och tror det var 2 grader före önskad start temp som vv toppning kan starta. Har inte kollad i loggarna men antar att funktionen finns kvar på min 1245 enda skillnaden att det inte går att välja bort den om man nu skulle vilja det av nån anledningen.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad 944_Driver

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Kumla
  • Antal inlägg: 1663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #291 skrivet: 25 februari 2017, 00:44:04 »
Det är enkelt, du måste ställa in VP:n, så den matchar ditt distributionssystem...
....
...

I vissa delar håller jag med dig och i andra inte. Låt mig försöka förklara trots två glas vin.
Om vi förutsätter att systemet är skapligt i balans från början så kan det rulla på utan problem på t.ex. 40Hz, sedan behöver det laddas VV och när det är klart efter 30 minuter börjar GM sjunka snabbt eftersom allt vatten i radiatorkretsen kylts av i 30 minuter och nu kommer in i VP:n som tuffar på på 40Hz igen efter avslutas VV laddning.

Regulatorn låter GM sjunka rejält (pga att den är långsam om vi nu ska använda den terminologin) innan den börja rampa upp kompressorn och eftersom jag har grova rör och sektionsradiatorer finns det rätt mycket vatten att cirkulera innan uppvärmt vatten börjar komma tillbaka till VP:n. Innan det händer har regulatorn märkt att GM bara sjunker och sjunker, den ökar kompressorfrekvensen steg för steg för att försöka tvinga upp GM. Samtidigt ökar den också CP hastigheten för att hålla önska deltatemp över värmeväxlaren. Framledningstemperaturen börjar nu bli rejält över beräknad framledning och GM börjar klättra uppåt allt snabbare.

Med hög effekt på kompressorn och hög fart på CP har nu radiatorkretsen fyllts upp med vatten som är varmare än önskat. Då mina radiatorer inte är så många och stora kan de inte avge all effekt direkt stiger returtemperaturen snabbt. GM börjar mer eller mindre skena och även när kompressorfrekvensen efter en stund reglerats ner till 20Hz hjälper det inte eftersom det fortsätter komma in varmt returvatten. GM når 0 och kompressorn stannar, CP har nu också rampat ner så sakta så vattnet hinner kylas av innan det kommer i returen. GM börjar snart sjunka som en sten och kompressorn startar försiktigt på 20 Hz innan den så sakta börjar rampa upp. Förloppet upprepas men kanske med lite mindre amplitud och efter någon svängning till kan systemet börjar svänga in till ett jämviktsläge.

När jag labbat med att begränsa flödet genom att ställa max CP på 50-60% har jag fått problem med att skillnaden mellan framledning och beräknad framledning ibland blivit 10 °C pga att kompressorn tillåts rampa upp kraftigt iallafall. Då sätts GM till 0 direkt och kompressorn stoppas.

Det jag tror behövs för att lösa detta på ett pragmatiskt sätt är att Nibe uppdaterar mjukvaran och återinför de inställningsmöjligheter som gamla 1250 har. Den parameter jag tror skulle göra störst skillnad är gränsen för hur mycket framledningstemp tillåts vara över beräknad framledningstemp när ett underskott på GM ska 'köras ifatt' istället för att som nu tillåtas dra iväg. Fick jag sätta en gräns på t.ex. 4 °C skulle mina problem lösas. Med lite justering på P-försäkrningen och GMz på det tror jag maskin skulle kunna gå riktigt fint. (även om grundprincipen med gradminuter känns tveksam på en invertermaskin)

Att öka volymen i mitt system tror jag skulle vara direkt kontraproduktivt ihop med dagens regulator, bypass och yttre CP tror jag kan lösa problemet, men jag är inte säker. Den logiska slutsatsen i detta är därför att Nibe ser till att regulatorn går att justera och förklarar hur det ska göras i sin dokumentation.

Mina inställningar idag är
kompressorstart -100
tillskott 400
tillskottsteg 100
P-reg 2
GMz 127

De två sista gör att maskin går bättre (mindre svängningar, färre stopp) än standard, men det skulle kunna bli ännu bättre med fler inställningar.

// Magnus
Nuvarande huset:
Nibe F1155-12 och VPBS 300, Platta solpaneler 6m2, 210m hål, 'aktivt' ~190m. FTX Heru 130 S EC 2. Hus byggt 1941 med dålig isolering, 110m2 boyta, 70 m2 källare.
Förra huset:
Bosch (IVT) 7kW 2008, VVB 300l, 172m hål, 'aktivt' ~155m, Hus byggt 1915 med dålig isolering, 82m2 + källare mm samt lite värme i garage.

Utloggad 944_Driver

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Kumla
  • Antal inlägg: 1663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #292 skrivet: 25 februari 2017, 12:51:38 »
Glömde svara på frågan om tidigare uppvärmning.
Pelletskonverterad (12-18kw) vedpanna med Laddomat och ackumulatortankar. Radiatorkretsen ursprungligen bygg för självcirkulation men utökad med tre radiatorer som inte får självcirkulation. Egenkonstuerad shuntstyrning med ute och inne tempgivare, PI regulator i arduino plus 1-wire givare. Solfångare med värmeväxlare mot ackumulatortank.

Sammantaget var pannrummet ett mysigt virrvarr av prylar som egentligen fungerade mycket bra tillslut. Men släpandet på pellets och sotning av pannan ständigt var inte min melodi när pellets dessutom är dyrt. Därför kastade jag ut rubbet och tänkte att nu får jag ett rum till i källaren. Därför vill jag inte börja installera ny tank och CP ihop med bypass när jag nu fått en ganska clean installation.

// Magnus
Nuvarande huset:
Nibe F1155-12 och VPBS 300, Platta solpaneler 6m2, 210m hål, 'aktivt' ~190m. FTX Heru 130 S EC 2. Hus byggt 1941 med dålig isolering, 110m2 boyta, 70 m2 källare.
Förra huset:
Bosch (IVT) 7kW 2008, VVB 300l, 172m hål, 'aktivt' ~155m, Hus byggt 1915 med dålig isolering, 82m2 + källare mm samt lite värme i garage.

Utloggad Magnus Karlsson

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 481
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #293 skrivet: 25 februari 2017, 14:10:11 »
Och flödes-inställningen? Det var ju denna inställning som gjorde stor skillnad hos uffen.
För håll med om att du har ett värmesystem som är byggt för lågt flöde (självcirkulation) och hög temperatur (syns på framledningstempen)?
Och om du skulle ha högre delta, skulle den inte räkna ner lika snabbt efter vv-laddning heller.
Du kan väl prova med 15 graders delta, får vi se vad som händer.

Max-begränsningen tycks träda in i precis fel tillfälle i ditt fall. Tanken var att den skulle höja framledningen före den kom till börvärde, inte efter. Får glömma den då.

Extern CP och bypass tror jag inte är rätt väg att gå. Den kopplingen fungerar bara om du vill ha högre flöde i distributionssystemet än i VP:n. I det omvända fallet får du en väldigt effektiv kortslutning i bypassen, och det vill vi inte. I så fall skall det vara backventil i bypassen, och då har du problemet kvar i alla fall. Och jag är övertygad om att problemet är för högt flöde, om det har undgått någon...

Det finns en sak till som kanske kan spela dig ett spratt, det beror lite på hur stammarna är dragna. Om du har justerat in raddarna att dom har samma delta t vid ett visst flöde, så stämmer inte det mer om du ändrar flödet. Dom kan då ha olika delta t. Och VP:n ändrar ju flödet hela tiden... Nu vet jag inte hur mycket det ändrar, kanske det inte är något att bry sig om. Jag har inte märkt av det själv. Det är här som konstant-tryck-inställningen på en extern CP kommer in. Samma gäller om man har termostater, då ändras också flödet.
Men det här var kanske lite mer "Showing off". Tror inte det har med ditt problem att göra.
Enplan 112 kvm, golvvärme, Nibe 1255-6, FTX.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4707
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #294 skrivet: 25 februari 2017, 14:23:53 »
Dum frÃ¥ga kanske :egen Cp i VP  när Vp gör VV och stänger mot systemet sÃ¥ kallnar det ned med pÃ¥följd dÃ¥lig värme ,du har inte nÃ¥gon sep shunt , sÃ¥ det är raka rör ut ,  klar med vv öppnar upp fullt mot systemet max värmeproduktion ,kallvatten in : stort flöde mycket vatten tillbaka är kallt oj jag mÃ¥ste gasa :
med en bypass kommer ju det att bli en utblandning ,är väl OK men finner att VP styr lite tvärt , det här måste
nog  nibe veta om , men har ingen lösning pÃ¥ det eller vill inte lösa det , som dom säger ,  : du mÃ¥ste justera in det , inget fel pÃ¥ vÃ¥ra grejer . du vill inte ha en tank förstÃ¥r dig , men tror att max 100 lit + egen shunt ut till systemet kan fixa det ,men bra konstigt att dom inte kan fixa det i programmet  en dator gör vad man säger till den att göra inget annat

Utloggad Bigfoot

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1289
  • Karma +0/-0
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #295 skrivet: 04 mars 2017, 19:08:47 »
Jag har nibe split och jag den största skillnaden mellan den och dessa modeller är att cp är frekvensstyrd men ligger alltid i handläge.
Dvs hastigheten måste ställas manuellt.
Det ger en reglerparameter mindre att ställa in och som kan ställa till ganska mycket oreda.
944 jag hade provat att ha cp i handläge och ställa kompressorn så att den hinner varva upp och ner snabbt nog för att klara av både pådrag och nedvarvning utan att bli orolig i normaldrift.
Regulatorn för båda verkar inte vara snabba nog för att hantera stora avvikelser i form av vvberedning och oljeretur.
Ställ in 1 sak i taget!

GMz på split går till 127 vilket är det minsta värdet. Jag behöver lite snabbare ryck så jag har 126. 125 blir på tok för mycket för min del.
Maxgräns för beräknadflt är nog ett måste för att inte få onödiga översvängningar.

Split går att få att gå riktigt bra om man lägger ner en del tid, men dt får man som sagt justera ofta om man vill jaga cop.
Tycker mig ha läst en hel del konstigheter om mitsubishi ecodan som har adaptiva funktioner som får liknande konsekvenser som ni har.
En balansgång för tillverkarna eftersom de flesta ägarna vill ha värme men varken kan eller vill ställa in och justera in sitt värmesystem.
Lättbetonghus från -68 inköpt augusti 2011 på 97m2+97m2 källare i Skåne.
Elpanna med nedtrampad isolering från -68.
Nibe Split installerad oktober 2011, 2 st Fresh intellivent 1 på varje plan samt 2 st Airstar 1 i sovrum ovanvåning samt 1 i tvättstugan.
Ventilation installerat löpande under 2012.
Tilläggsisolerat Okt 2013 samt energiglas i ett par rum.
Förbrukning totalt:
2011: 4840 kWh (aug-dec)
2012: 11266 kWh
2013: 12452 kWh

Utloggad 944_Driver

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Kumla
  • Antal inlägg: 1663
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #296 skrivet: 06 mars 2017, 12:20:15 »
Det är en mystiskt maskin min kära värmepump..
Nu har den gått acceptabelt med GMz=127 och P=2 en tid för att igår börja gå dåligt igen med svängningar och start/stopp i onödan.
När jag nu kom hem till maskin igen läser jag ut alla värden till en store.set fil och ser att på något mysko vis har GMz och P återställts till 126 och 1 igen! (jag har tidigare kollat att ändringar består genom att läsa ut och verifiera) Kanske var det strömavbrottet häromdagen som fått den att göra så här?

Nu är iaf inställningarna återställda till 127 och 2 igen, den här gången ändrade jag i båda kolumnerna i filen så jag hoppas att även default inställningen nu uppdateras till 127 och 2... vi får se.

Bigfoot, jag testade tidigare med fast hastighet på CP men det blev inte helt bra heller, kolla tidigare inlägg.

Jag kollade lite i Thermia tråden och där verkar det kommit en ny mjukvara nu som gör att maskin går bättre. Hoppas Nibe kan göra ett ryck och ge oss en update också.

// Magnus
Nuvarande huset:
Nibe F1155-12 och VPBS 300, Platta solpaneler 6m2, 210m hål, 'aktivt' ~190m. FTX Heru 130 S EC 2. Hus byggt 1941 med dålig isolering, 110m2 boyta, 70 m2 källare.
Förra huset:
Bosch (IVT) 7kW 2008, VVB 300l, 172m hål, 'aktivt' ~155m, Hus byggt 1915 med dålig isolering, 82m2 + källare mm samt lite värme i garage.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4707
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #297 skrivet: 06 mars 2017, 21:26:36 »
Ursäkta mig grabbar att jag gÃ¥r in ,jag har inte era problem , min on/of med 750 tank 2 sep GV -system och regleringar  fungerar perfekt och klarar 100% värme och VV upp till 40C fram till VVB , suttit och läst hela trÃ¥den om de problem som uppkommer bÃ¥de här och där i vitt skilda anläggningar , en diger lunta och en riktig lÃ¥ngbänk .
Tror ni att datornissarna sitter och läser det här och hoppas på att någon knäcker de bekymmer som finns , det är ju ni som provar , provar , provar igen , sorry det funkade inte , ett nytt varv .
Det är väl inte ni som knäcka nötter , inte dom som tillverkar VP , utan dom som tror att en väldigt massa parametrar ska fungera , omöjligt för mig att säga om dom har testat Programmen i realtid , det talas bara om att dom har testat i lab . under sÃ¥dana förhÃ¥llanden som dom själva har bestämt ska gälla . Jättebra för dom , men ta ut nÃ¥gra av datanissarna i verkligheten , sÃ¥ kommer nog ett svar som ingen har förväntat , MEN SÃ… HÄR HAR INTE VI RÄKNAT ATT DET SKA FUNGERA Jag finner att ni ska inte behöva stÃ¥ för utvecklingen av datorn i VP , för ni kommer till korta , enär det inte finns 0,001 % chans att komma Ã¥t det som stÃ¥r i dom. Tror det finns folk pÃ¥ forumet som är  riktiga hejare pÃ¥ data som kan fÃ¥ till det  . Det finns bara ett sätt att komma Ã¥t problemen det är att gÃ¥ pÃ¥ respektive tillverkare , i sÃ¥ stort antal att dom nästan blockeras  av missnöjda kunder , nu är det väl sÃ¥ att gemene man inte säger sÃ¥ mycket , det är varmt och skönt , OK men är det optimal drift eller inte det har dom inte en susning om , utom i forumet där det finns en del kunskap om optimering , men förmÃ¥gan grusas av ev . undermÃ¥lighet att göra nÃ¥got Ã¥t saken p.g.a. ( stopp och belägg det är vi som sköter det här , men gör dom det ) i Ã¥tanke pÃ¥ alla uppdateringar som släps . GADDA IHOP ER OAVSETT FABRIKAT OCH KRÄV BÄTTRING
 

Utloggad Bergen77

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 288
  • Karma +0/-0
  • Nibe F1255 3-12kW
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #298 skrivet: 06 mars 2017, 21:36:19 »
GADDA IHOP ER OAVSETT FABRIKAT OCH KRÄV BÄTTRING
Det er mange her som har vert i kontakt med Nibe Support uten å komme noe lengre. Hvis du har informasjon om hvem vi kan kontakte for å få endring i softwaren så må du gjerne dele det med oss.
Hva er galt med PID?

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4707
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Nibe 1255 Optimering - fördjupad servicemeny?
« Svar #299 skrivet: 06 mars 2017, 21:40:45 »
Det er mange her som har vert i kontakt med Nibe Support uten å komme noe lengre. Hvis du har informasjon om hvem vi kan kontakte for å få endring i softwaren så må du gjerne dele det med oss.
Jag vet inte vem som ska kontaktas , men andra här kan nog säga det ,

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!