Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: indragning av slang  (läst 1041 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
indragning av slang
« skrivet: 12 juli 2010, 17:03:47 »
Håller på och förbereder för borrning har bilat upp källargolvet (en del) ska montera en golvbrunn samt förbereda för indragning av slangarna. Slangarna kommer att gå under golvet för att komma upp ur golvet ca 1.3 meter in i källaren dom kommer att ligga nära ett avlopps rör. Kan ev isolera mellan röret och slangen (om det behövs) funderade på att dra in rören i ett 110 mm avloppsrör så jag kan fylla över med singel i väntan på borrning funkar det att få i 2 slangar i ett rör eller måste jag dra dubbla (funderade ev på drännerings slang) borde väl funka de med skulle det bli kondens i slangen kan det rinna ur vore smidigt att göra klart före borrning som säkert dröjer några veckor.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Remo

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Värmland
  • Antal inlägg: 1084
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: indragning av slang
« Svar #1 skrivet: 12 juli 2010, 19:52:58 »
Det blir nästan för trÃ¥ngt med 110 rör och dessutom fel format, vore bra med oval rör i sÃ¥fall.   
Mina rör är 60 mm i diameter inklusive isolering så jag tror att det är bättre med 2 stycken
med lite mindre rör istället, lättare hålla avstånd mellan in och utgång.
Dräneringsslangen passar nog bra för ändamÃ¥let för eventuella kondens. 

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: indragning av slang
« Svar #2 skrivet: 12 juli 2010, 20:46:19 »
Har köpt dubbla drän rör med lösa böjbara ändar så jag kan vika upp mot vägg
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!