Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vilken luft-vatten-VP ska jag välja?  (läst 7074 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björken

  • Gäst
Björken
SV: Vilken luft-vatten-VP ska jag välja?
« Svar #15 skrivet: 09 oktober 2016, 19:32:58 »
@lunk Umeå: En spis har jag... Får kanske behålla 20A men blir det trefasare så ska jag testa 16A.

@Ingmar.lehmann: Vad gav du för pump och installation och vem installerade (bor själv i GBG-området)? Såg att den fick bra betyg i DTIs test. Skulle ev. kunna vara intressant.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Vilken luft-vatten-VP ska jag välja?
« Svar #16 skrivet: 10 oktober 2016, 08:11:49 »
En viktig faktor jag skulle lägga stor vikt vid som reparerat värmepumpar under ganska många år är eftermarknadsdelar....dom japanska märkena har väldigt mycket att lära där då det sällan efter 5 år finns delar då det kommit nya modeller som oftast inte är kompatibla med dom gamla så det ofta blir utbyta iaf, det enda japanska märket jag kommit i kontakt med som håller bra med reservdelar är Daikin.

Utloggad Ingmar.lehmann

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Vilken luft-vatten-VP ska jag välja?
« Svar #17 skrivet: 10 oktober 2016, 08:15:13 »
106 500 men dÃ¥ har jag en oljepanna de ska demontera och sen sÃ¥ bad jag dem gjuta ett litet fundament sÃ¥ jag slipper vägghängning  (har det idag). Energipojkarna blev det men rörpac installerar ocksÃ¥ den fick jag reda pÃ¥ i efterhand, de kör mest Nibe annars.

Får man skriva företagsnamn? Nån moderator får väl blanka ut om det är mot någon regel...

Utloggad Tittmön

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 120
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Vilken luft-vatten-VP ska jag välja?
« Svar #18 skrivet: 11 oktober 2016, 16:41:33 »
Tänkte installera luft-vatten-VP. Har fått in offerter på följande pumpar och priser, vilken ska jag välja och vilken ska jag absolut inte välja? Övrigt att ta hänsyn till?

NIBE F 2120-8: 111 000 kr
Thermia ATEC 9: 108 000 kr
Bosch Compress 6000 AW-9: 105 000 kr
CTC Ecoair 510/EcoZenith I 350: 102 000 kr
Mitsubishi PUHZ SW 75 VHA: 101 000 kr

Radiatorer + golvvärme. Energibehov ca 24 000 kWh/år. Fristående villa, suterräng, 186 m2, 3 plan, delvis inredd källare och vind. Västra Götaland. 3 personer i hushållet.

Jag kör med Mitsubishi PUHZ och är super nöjd.
Om du köper en Mitsubishi är mitt råd att inte köpa "FJÄRRKONTROLL MED INBYGGD RUMSGIVARE" i sverige. du kan tjäna några tusenlappar att köpa utanför Sverige

Finns en tråd om det eller kontakta mig.
Köpt 9-Nov-2015 :: MITSUBISHI SW50 SPLIT + ECODAN
Köpt (EBAY) 10-Okt-2016 :: FJÄRRKONTROLL MED INBYGGD RUMSGIVARE

Utloggad erp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 3207
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Vilken luft-vatten-VP ska jag välja?
« Svar #19 skrivet: 11 oktober 2016, 18:15:39 »
Elpatronen är väl inte så mycket att fundera över, den kopplas ju normalt ner av strömkännarna, om några andra förbrukare används.
CTC EcoEl 1550 V3 + EcoAir 107 V3, installerad under 2006, ny kompressor 2011-04-08. 1½-plansvilla byggd 1974 i Blekinge. Boyta 112m2 plus källarplan med gillestuga, hobbyrum samt tvätt/pannrum på ca 40m2.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 589
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!