Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Dags att bestämma sig!  (läst 4412 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad wigert

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Lidingö
  • Antal inlägg: 140
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Dags att bestämma sig!
« Svar #15 skrivet: 20 februari 2006, 19:40:27 »
IVT:s är på 100 liter om jag inte minns fel. Se till att den kopplas så att den också kan användas som volymförstorare på vintern. Alltså skall den kopplas på VB-f innan kretsarna delas.

Volymförstoraren var bara på 40l   :-\ och skule endast serva kretsen för fläktkonvektorn
Du gör ju givetvis som du vill, men jag ångrar idag att jag inte direkt satte dit en förstorare. Jag har 70% 40-talsradiatorer och resten modernare. Nu kommer jag bygga den så att den sitter på framledningen, och innan kretsarna delas till radiator och framtida golvvärme i källaren (via sep. shuntgrupp).
Nibe 1230-10, 180 meter (varav 175 aktivt) på Lidingö, togs i drift november 2005. 150 kvm värmd boyta (bottenvåning golvvärme, övervåning radiatorer) plus 75 kvm värmd källare (golvvärme och 3 radiatorer).
Nyligen tilläggsisolerat med 30 mm fasadskiva samt ny vindsisolering med ekofiber.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 488
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!