Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Nu har jag fått igång sedelpressen igen & tryckslaget tycks vara borta.  (läst 746 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anders Jensen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Halmstad/Sverige
  • Antal inlägg: 167
  • Karma +0/-5
  • Kön: Man
  • IVT 9E HT-plus Grundvatten via plattvärmeväxlare
    • www.xenxa.se
Då jag förlängt returborran kopplade jag om VP´n till endast tillskott den 10 December.
Det tog 3 timmar för borrarna att få till det flöde som krävs för att borran skulle klara att ta emot returvattnet från min grundvattenanläggningen

Det tog 10 dagar innan jag hann att skruva ihop det hela igen och koppla bort ”endast tillskott”.

Dessa 10 dagar har varit har kostat uppskattningsvis dryga tusenlappen jämfört med kompressordrift  huvuddunk
Eller en hundring om dagen ger den just för tillfället, sedelpressenpressen i källarn. ;D
Nåväl, jag slipper sjön på ängen och så byggde jag om anslutningarna inomhus och blev av med ett irriterande tryckslag som jag haft sedan installationen.

Flexislangar eller det ökade flödet i returborran tycks ha löst det problemet (hoppas jag).
min fru lär berätta för mig på lördag när hon somnar framför TV´n i vardagsrummet om det verkligen upphört eller inte...

Passade på att ta bort en strypventil som jag satte dit tidigare (för att få bort tryckslaget), den förde ett Dj.. oväsen.

Tyst, torrt och billigt blev det plötsligt !
Återkommer med lite statistik på ”endast tillskotts” eländet när jag hinner.
Ha det!

1,5 plans villa,  byggd 1924 på torpargrund.
200 m2 boyta samt 45 m2 uppvärmd biyta.
Tilläggsisolerade väggar och vind. Tidigare 40 000 kWh.
Första uppmätta helår med VP förbrukades 16483 kWh varav 6901 på värme & varmvatten.

Vattenburet överfallssystem. IVT Greenline 9E HT plus med varmvattenberedare D300/160 samt Innegivare.
VP driftsatt den 20 mars 2006.
http://www2.otillåten_länk/UserInfo.asp?ID_User=33&View=Pulse

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 615
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!