Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Docka L/V pump mot befintlig acctank ?  (läst 1377 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bäckis

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Stockholm, Tyresö
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Docka L/V pump mot befintlig acctank ?
« skrivet: 21 september 2006, 22:55:12 »
Hej, jag har ett 1 1/2 plans hus byggt -65, tillbygd övervÃ¥ning -02, 100 + 70 kvm. Värmer huset ner till ca: -5º med Panasonic L/L pump, vid kallare väder ner till ca: 12 -15º stöttar jag med Braskamin. Vid ännu kallare temp använder jag vattenburen värme via Boro acctank frÃ¥n -00 med elpatron (vv.beredaren finns i acctanken). har endast radiatorer pÃ¥ nerdervÃ¥ningen, + en oljeelemet i sovrummet  dÃ¥ den nybyggda övervÃ¥ningen knappast behöver nÃ¥got värmetillskott. Skorstenen av kassetttyg gÃ¥r igenom allrummet pÃ¥ övervÃ¥ningen, och avger bra med värme.
Förbrukade ca: 26500 kvh förra året inkl hushållsel.
Hade tänkt mig en L/V pump, dÃ¥ jag tror att min största energitjuv är v.v.beredaren, kan det stämma ? Vad skulle kunna vara en för mig lämplig pump, och är det lämpligt att docka den, och kanske en solpanel  mot acctanken,  Mvh Thomas  *vinkar*
Tyresö, Stockholm 175m² 1 1/2 plans villa i tegel byggd 1965, tillbyggd övervÃ¥ning 2002. Panasonic CU-VG100KE  installerad 2001, fungerat utan problem sedan dess......
Numera ägare till radhus på 120 m² där pump ska installeras snarast.............;-)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!