Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT HEE11, hög framledningstemperatur (T1) efter poolstyrning...  (läst 5955 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 140
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Fick svar här: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=42121.msg539990#msg539990

Det kan ju vara något... Jag får fel för att framledningsgivaren inte är inkopplad (vilket den inte är) men då är den inte borttagen ur servicemenyn.

Jag styrde shunten manuellt och märkte att det inte spelade någon roll åt vilket håll jag vred, det gick aldrig varmt vatten till pool vvx. Som den gamal el-maskinist jag är så dängde jag till shunten med handtaget till en skruvmejsel (det var så man fixade över hälften av problemen på ett fartyg) så knäppte det till i shunten och det började forsa vatten i poolslingan.
Det var rejält med luft i systemet sen också jag fick lufta rejält...

Det är ju fortfarande något skumt men den har i alla fall gått hela natten nu och tempen i poolen har gått upp 2,5 °C över natten. Varmvatten verkar den inte skapa helt rätt eftersom det ligger på bara 44 °C nu så det verkar som om den "prioriterar" poolen...

Mvh,
Anders

Utloggad awasen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 140
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Fick besök av en "expert" idag och han sa direkt att dels är shunten kopplad omvänt och så ska shunten sitta på matningen till ack.tank och inte på VVB.

Nu har firman varit hit och gjort om och gjort rätt och nu verkar det fungera...

Mvh,
Anders

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!