Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Säljs det sÃ¥ mÃ¥nga pumpar att ingen har tid att ge offert?  (läst 1303 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gästskribent

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Ingen har svarat på offertförfrågan på bergvärmepump - säljer branschen så många pumpar att dom inte har tid med mer?

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Har du provat www.energioffert.se? (Den offerttjänst som jag driver)

Just denna årstid går aktiviteten hos installatörerna ned i offerttjänsten, företagen har som regel fullt upp helt enkelt.
De flesta offterttjänster kostar en slant för företagen att utnyttja, de flesta tar betalt via en fast månadskostnad, jag tar betalt bara när de använder tjänsten.
Detta gör att du som begär offert skall få offerter av företag som faktiskt vill ha fler uppdrag.
Om du själv kontaktar företag som redan har fullt upp så är risken stor att du får en "dyr offert", tanken med min offerttjänst är att du skall få offerter av företag som vill ha fler jobb, och som då också som en följd av detta kan ge dig ett bra pris.

Andra offerttjänster har många gånger ett fast månadspris för tjänsten, och då kanske företagen oftare lämnar offerter, dyra sådana, och har kanske sen inte tid att göra jobbet inom rimlig tid, även om du väljer deras offert.

Efter nyår brukar företagen vara mer på hugget, då har både köpare, och de som företag legat lågt ett bra tag och behöver fler uppdrag.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad i

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Heby
  • Antal inlägg: 102
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Säljs det så många pumpar att ingen har tid att ge offert?
« Svar #2 skrivet: 30 oktober 2012, 11:29:52 »
Har haft samma problem.  Fick gÃ¥ lÃ¥ngt utanför "mitt" omrÃ¥de för att fÃ¥ offert.  Sikta pÃ¥ närmaste större stad med omnejd.

Utloggad MagnusRor

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
Jag har tvärtemot fått många snabba svar på de kontakter jag tagit. Har blivit uppringd av representanter från Nibe, CTC och IVT. Bor i Skåne.

Utloggad spyrius

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Ett skräckexempel till nybörjare :)
jag fick ett svar på min offert förfrågan på offerttjänsten så nu har jag suttit och ringt runt får väl se vilka som behagar dyka upp nästa vecka och kolla :)
Ivt He 9 med 450 meter markslinga värmer 140 kvm dåligt isolerad hallandslänga +20kvm sadelkammare och 30 kvm verkstad

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!