0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: oblignash skrivet 27 april 2006, 22:11:02kanske borde ni admins diskutera riktlinjer för detta? Jag hade verkligen inte för avsikt att svartmåla någon...Kanske du skulle ha läst här innan du skrev ngt, rubriken "Nu till regelverket för Värmepumpsforum ", punkt 2 o 3.Anledningen till att svartmålning/uthängning/smutskastning av olika firmor typ "kalles gräv o meck" är att han förmodligen inte vet om detta forum och kan komma in och ge "sin" historia av det hela. Vad vet vi, jo det som du skriver, du kan juh vara en skitjobbig j..el, inte för att jag säger att du är det. Men du fattar va?
kanske borde ni admins diskutera riktlinjer för detta? Jag hade verkligen inte för avsikt att svartmåla någon...
Grunden till alla såna här problem, är att det oftast är så luddigt/obegripligt formulerade regler. Det är som alla regler följer nån slags "ju mer obegripligt, ju bätter är det" lag. Följden blir då att, det finns hur mycket utrymme för egna tolkmingar som helst. D.v.s, en duktig jurist kan tolka fram precis va fan denne vill, med hjälp av reglerna. Medans Vi konsumenter fattar nada, å därför får nöja oss med att, bli behandlad efter gängse normer.... Ang försenade leveranser, å problem med funktionen hos levererade produkter, så finns tidsangivelser, från när man har rätt till ersättning, eller rätt att häva köpet inskrivet i lag. Men exakt formulering har jag inte i skallen, så det får intresserade själva kolla upp....mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 28 april 2006, 12:27:36Grunden till alla såna här problem, är att det oftast är så luddigt/obegripligt formulerade regler. Det är som alla regler följer nån slags "ju mer obegripligt, ju bätter är det" lag. Följden blir då att, det finns hur mycket utrymme för egna tolkmingar som helst. D.v.s, en duktig jurist kan tolka fram precis va fan denne vill, med hjälp av reglerna. Medans Vi konsumenter fattar nada, å därför får nöja oss med att, bli behandlad efter gängse normer.... Ang försenade leveranser, å problem med funktionen hos levererade produkter, så finns tidsangivelser, från när man har rätt till ersättning, eller rätt att häva köpet inskrivet i lag. Men exakt formulering har jag inte i skallen, så det får intresserade själva kolla upp....mvh humlan.Har för mig att det står INOM RIMLIG TID.Rimlig tid är ju väldigt varierande beroende av vad det är för produkt ,vad den kostar och hur avanserat felet är.Det är ju inga luddigheter med det
Tack för ditt långa svar Rickard, visar att ni jobbar seriöst med forumet. Ett forum är när det funkar bra något av en "community" dvs användarna, medlemmarna definerar vad som är ok att ta upp... jag tycker personligen inte att det är jätteviktigt att diskutera olika företags handlande men därifrån att censurera (delar av) inlägg som innehåller sådana erfarenheter är steget långt. Tack för era svar MVH Lars